Inlägg från: Helena D |Visa alla inlägg
  • Helena D

Vadkramp?

De senaste dagarna har jag haft problem med kramp i vaderna. Känner mig svullen och vätskefylld och får väldigt lätt kramp just i vadpartiet - inte alls skönt, och jag börjar fundera på ifall det finns någon koppling till mitt välsignade tillstånd? Någon annan som drabbats av detta? Jag kan tillägga att jag är i v 17.

• Svar på tråden Vadkramp?
  • Helena D

Tack för tipset! Jag ska till MVC nästa fredag och tänkte passa på att fråga då.

• Helena D
    Svar på #4
    Floria skrev 2008-11-19 15:01:37 följande:
    Jag känner igen mig, läste en gammal tråd här på fl som rekommenderade bananer Det tipset har jag tänkt sno, och det där med att lägga upp benen högt lät ju som ett enkelt knep att prova. Har sådana kramper att jag har som träningsvärk i vaderna dagen efter, inte kul alls.
    Bananer, eh? Vilken tur att jag precis åt en. :) Antar att det är magnesiumhalten som gör det? Skönt att höra att man inte är ensam om sina krämpor i alla fall! Börjar känna mig som ett stort vandrande graviditetssymptom, hehe.
  • Helena D

Ajajaj, vaknade också inatt av kramp i vaderna. Sjukt ont gjorde det, visste knappt var jag skulle ta vägen. Börjar bli trött på det här! Skönt att veta att man inte är ensam, dock. Ska kolla upp magnesiumtabletter.

• Helena D
    Svar på #14
    meanwhile skrev 2008-11-20 13:33:07 följande:
    frågade bm i dag om vadkrampen och hon rekomenderade stödstrumpor. sen viskade hon lite tyst om magnesiumtabletter. det är väl inget de vill säga högt då jag har märkt tidigare att de inte vill rekomendera hälsokost..
    Finns det någon särskild anledning till att hon skulle vara tveksam till magnesiumtabletter? Jag var i alla fall på apoteket och beskrev mina symptom och fick magnesiumtabletter rekommenderade, så nu hoppas jag kunna sova på nätterna.
  • Helena D
    Svar på #18
    meanwhile skrev 2008-11-20 15:35:18 följande:
    Helena D skrev 2008-11-20 13:35:28 följande:
    nej, jag tror inte att det finns någon anledning till att hon är tveksam till just de tabletterna. det är väl bara så att de inte direkt ska rekomendera hälsokost. och dessa fanns tydligen bara på hälsokostaffärer..
    Jag köpte mina på Apoteket. :)
Svar på tråden Vadkramp?