Hur gör man såndär glasyr man har på pepparkakor?
Ni vet sådan vit glasyr som man brukar spritsa på pepparkakor?
Eller sån glasyr man har på mazariner.
Hur gör man sånt?
Ni vet sådan vit glasyr som man brukar spritsa på pepparkakor?
Eller sån glasyr man har på mazariner.
Hur gör man sånt?
Vill gärna inflika att den kristyr man köper på tub i affären är riktigt värdelös. Den är rinning och flyter ut så det lönar sig verkligen att göra den själv.
Och ska du sätta ihop ett pepparkakshus, smält socker och använd som "lim" - så slipper du sitta och hålla ihop delarna i en evighet medan kristyren torkar.
hej hoppar in i tråden, om man inte vill ha en kristyr utan en glasyr vilket är bästa receptet på detta?
Hej. Jag vet inte vilken färg du vill ha på glasyren men här är ett recept som jag har på mina chokladmuffins:
Glasyr till chokladmuffins:
50 g smält margarin
3 msk starkt kallt kaffe
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 ½ dl florsocker
Färglatt strössel
tack för tipset
någon som även har recept på vanlig vit glasyr?
Vill också ha recept på vanlig vit glasyr..
4 dl strösocker 1 äggvita,några droppar ättika eller citron. Jag använde citron. Vart jättenöjd med den. Har precis gjort färdigt vårt pepparkakshus
nej menar florsocker...
hihihi ok
så här gör jag: 2 äggvitor i en bunke tillsätt florsocker så det blir en smet ha i lite ättiksprit eller citronsaft. Det är för att sockret inte ska bli brunt efter ett tag. Ha i florsocker tills du kan dra en gaffel på ytan och kristyren inte går tillbaka. Sen är det bara att fylla din strut och börja spritsa. Lycka till!