• storhumlan

EyeQ

Har funderat på detta med EyeQ som tydligen ska vara så bra.

Har ni det på era skolbarn?

Bra?

Vilka fördelarhar ni sett med EyeQ?

Dåligt?

Vilka nackdelar har ni sett?
    (Inte priset nu)

• Svar på tråden EyeQ
  • blackbetty

ja det är förjävligt att dom här barnen ska behöva må så himla dåligt.dom menar inte att vara så jobbiga utan dom plågas av det själva.
    vet.har förmodligen adhd själv (odiagnosiserad)
    det är inte kul att vara annorlunda och folk säger att det bara är att rycka upp sig och skärpa till sig.

• storhumlan

ludenben & blackbetty

Vad intresant att läsa om ert.
    intresant att det kan vara så olika.

Jag ska köpa EyeQ idag då jag åker och handlar.

Det ska bli spännade att se hur det fungerar här hemma.

• storhumlan
    Leica skrev 2008-11-19 16:52:56 följande:
    Vi kör med Eye-Q sen ca 1,5 månad och jag tycker jag ser resultat i sonens koncentration så jag kör vidare.Men ibland vet man ju inte om det bara är mognad eller om det är Eye-Q'n.....
    Hoppas att det är både mognad och EyeQ som gör sitt.
    Det kanske är bra att dom går i varandra.
  • ludenben

tänk på att det tar ca 12 veckor innan det ger full effekt. De första 12 veckorna ska man köra stor dos, sen i fortsättningen den mindre. Dosering står angivet på flaskan/burken så det är enkelt att ge rätt mängd

storhumlan skrev 2008-11-20 08:06:13 följande:
    ludenben & blackbetty Vad intresant att läsa om ert. intresant att det kan vara så olika. Jag ska köpa EyeQ idag då jag åker och handlar. Det ska bli spännade att se hur det fungerar här hemma.
  • storhumlan
    ludenben skrev 2008-11-20 13:54:20 följande:
    tänk på att det tar ca 12 veckor innan det ger full effekt. De första 12 veckorna ska man köra stor dos, sen i fortsättningen den mindre. Dosering står angivet på flaskan/burken så det är enkelt att ge rätt mängd
    Jag har köpt en burk med 360 kapslar i dag.
    Det står att dom första 12 veckorna ska man ta 6 tabletter om dagen sen gå ner till 2.

Det ska bli spännade detta och se.
  • ludenben

ja just det, det är den dosen. Önskar lycka till och hoppas på att ni når det resultat ni hoppas på

storhumlan skrev 2008-11-20 14:34:05 följande:
    Jag har köpt en burk med 360 kapslar i dag. Det står att dom första 12 veckorna ska man ta 6 tabletter om dagen sen gå ner till 2. Det ska bli spännade detta och se.
  • Leica
    storhumlan skrev 2008-11-20 08:07:11 följande:
    Hoppas att det är både mognad och EyeQ som gör sitt. Det kanske är bra att dom går i varandra.
    Jo men det tror jag det är faktiskt.

Såg att du valt kapslar. Min son tar den flytande då det dels är så många kapslar man behöver äta i början och då hn har svårt med tabletter/kapslar överhuvudtaget.
  • ludenben

De finns i tuggbara kapslar med som man kan välja om man vill tugga dom eller svälja med vatten. Lite mindre kladdigt än flytande och vi fick aldrig med det sista flytande dropparna som blev kvar i mätkoppen

Leica skrev 2008-11-20 16:12:50 följande:
    Jo men det tror jag det är faktiskt. Såg att du valt kapslar. Min son tar den flytande då det dels är så många kapslar man behöver äta i början och då hn har svårt med tabletter/kapslar överhuvudtaget.
  • storhumlan
    Leica skrev 2008-11-20 16:12:50 följande:
    Jo men det tror jag det är faktiskt.Såg att du valt kapslar. Min son tar den flytande då det dels är så många kapslar man behöver äta i början och då hn har svårt med tabletter/kapslar överhuvudtaget.
    Tog kapslar eftersom hon kan svälja utan problem.

Sen behövde man inte ta alla 6 på engång.

Hon tar 3 till frukost och 3 till middag på kvällen.

Det var en stor pris skillnad.
    Dessa 360 st kostade 649 kr.
  • storhumlan
    ludenben skrev 2008-11-20 16:15:34 följande:
    De finns i tuggbara kapslar med som man kan välja om man vill tugga dom eller svälja med vatten. Lite mindre kladdigt än flytande och vi fick aldrig med det sista flytande dropparna som blev kvar i mätkoppen
    Fick smaka sådan tuggis..
    Fyy jag rös i hela kroppen.
  • ludenben

det är det bästa att dela upp det för läkaren sa att kroppen tar upp det bättre om man gör som ni, 3 på morgon och 3 på kvällen.

storhumlan skrev 2008-11-20 16:37:12 följande:
    Tog kapslar eftersom hon kan svälja utan problem. Sen behövde man inte ta alla 6 på engång. Hon tar 3 till frukost och 3 till middag på kvällen. Det var en stor pris skillnad. Dessa 360 st kostade 649 kr.
  • ludenben

ja den är äcklig.. sonen äter den dock utan att knorra

storhumlan skrev 2008-11-20 16:37:58 följande:
    Fick smaka sådan tuggis.. Fyy jag rös i hela kroppen.
  • Mor till 3

Min 6-åring har tagit EyeQ i, ja hur länge kan det vara nu? Ialla fall, eftere nyår har han ätit det i 12 veckor.

Tycker vi ser skillnad, han klarar att kontrollera impulser bättre, tycker inte att han är lika arg och flygig längre.

Jag ger honom den flytande sorten, 15 ml om dagen. Vi tar hela dosen på kvällen, det är bara den rutinen vi har.

Jag har betalat ca 250 kr för en flaska, och den håller ca 3 veckor på denna dosen. Då kommer den att hålla 3 ggr längre sen när vi går ned till 5 ml/dag! Tycker inte det är så himla dyrt, kan den hjälpa honom så är det värt det.

Kan ju tilägga att han har ingen diagnos - än...

• storhumlan
    ludenben skrev 2008-11-20 16:38:41 följande:
    det är det bästa att dela upp det för läkaren sa att kroppen tar upp det bättre om man gör som ni, 3 på morgon och 3 på kvällen.
    Att trycka i dom 6 tabletter på engång låter inte så snällt heller tycker jag.

Detta fungerar bra.
  • storhumlan

Mor till 3 skrev 2008-11-20 18:16:35 följande:

Min 6-åring har tagit EyeQ i, ja hur länge kan det vara nu? Ialla fall, eftere nyår har han ätit det i 12 veckor. Tycker vi ser skillnad, han klarar att kontrollera impulser bättre, tycker inte att han är lika arg och flygig längre. Jag ger honom den flytande sorten, 15 ml om dagen. Vi tar hela dosen på kvällen, det är bara den rutinen vi har. Jag har betalat ca 250 kr för en flaska, och den håller ca 3 veckor på denna dosen. Då kommer den att hålla 3 ggr längre sen när vi går ned till 5 ml/dag! Tycker inte det är så himla dyrt, kan den hjälpa honom så är det värt det. Kan ju tilägga att han har ingen diagnos - än...
    Dyrt är det men ser man skillnad på sina barn så är det ju värt det.
    Har du testat tuggisarna?
    På typ hälsokosten brukar dom vara snälla så man får provsmaka.

Kan ju bli billigare.
    Min tjej sväljer utan problem.
    Hon har tagit tabletter sen hon var 4-4½ år.

Lycka till!
  • Leica
    storhumlan skrev 2008-11-21 08:11:41 följande:
    Mor till 3 skrev 2008-11-20 18:16:35 följande: Dyrt är det men ser man skillnad på sina barn så är det ju värt det. Har du testat tuggisarna? På typ hälsokosten brukar dom vara snälla så man får provsmaka. Kan ju bli billigare. Min tjej sväljer utan problem. Hon har tagit tabletter sen hon var 4-4½ år. Lycka till!
    Jag har ju också flytande till min son och han tar det utan problem, bara redo med två mandarinklyftor han stoppar i munnen direkt efter så är saken biff

Tuggisarna fick vi prov på. Sonen avskydde dom. Han vill mest få det "överstökat", men klarar inte kapslarna så då är det perfekt med flytande.
  • Mor till 3
    storhumlan skrev 2008-11-21 08:11:41 följande:
    Mor till 3 skrev 2008-11-20 18:16:35 följande:
    Dyrt är det men ser man skillnad på sina barn så är det ju värt det.Har du testat tuggisarna?På typ hälsokosten brukar dom vara snälla så man får provsmaka.Kan ju bli billigare.Min tjej sväljer utan problem.Hon har tagit tabletter sen hon var 4-4½ år.Lycka till!
    Tror inte han hade tagit tuggisarna, han är såååå kräsen med sånt. Vi tar alla 15 ml på kvällen, och så får han god dricka mellan varje sked. Det går jättefint faktiskt - men han påperkar alltid att det itne smakar gott... ;)
  • deac

Min son har fått EyeQ flytande med lite mjölk i och det har gått jättebra. Ska köpa ny olja och då ska jag ta Eskimo kids med tutti frutti smak. Den gillade han jättemycket. Kan även rekommendera att köpa oljan på nätet. shopping4net.se har enligt mig det billigaste efter att ha jämfört. Köper man fler flaskor/tabletter blir det billigare och handlar man för över 500:- så blir det fraktfritt. Kommer hem i brevlådan efter bara någon dag.

Svar på tråden EyeQ