EyeQ
Har funderat på detta med EyeQ som tydligen ska vara så bra.
Har ni det på era skolbarn?
Bra?
Vilka fördelarhar ni sett med EyeQ?
Dåligt?
Vilka nackdelar har ni sett?
(Inte priset nu)
Har funderat på detta med EyeQ som tydligen ska vara så bra.
Har ni det på era skolbarn?
Bra?
Vilka fördelarhar ni sett med EyeQ?
Dåligt?
Vilka nackdelar har ni sett?
(Inte priset nu)
ja det är förjävligt att dom här barnen ska behöva må så himla dåligt.dom menar inte att vara så jobbiga utan dom plågas av det själva.
vet.har förmodligen adhd själv (odiagnosiserad)
det är inte kul att vara annorlunda och folk säger att det bara är att rycka upp sig och skärpa till sig.
ludenben & blackbetty
Vad intresant att läsa om ert.
intresant att det kan vara så olika.
Jag ska köpa EyeQ idag då jag åker och handlar.
Det ska bli spännade att se hur det fungerar här hemma.
tänk på att det tar ca 12 veckor innan det ger full effekt. De första 12 veckorna ska man köra stor dos, sen i fortsättningen den mindre. Dosering står angivet på flaskan/burken så det är enkelt att ge rätt mängd ![]()
ja just det, det är den dosen. Önskar lycka till och hoppas på att ni når det resultat ni hoppas på ![]()
De finns i tuggbara kapslar med som man kan välja om man vill tugga dom eller svälja med vatten. Lite mindre kladdigt än flytande och vi fick aldrig med det sista flytande dropparna som blev kvar i mätkoppen ![]()
det är det bästa att dela upp det för läkaren sa att kroppen tar upp det bättre om man gör som ni, 3 på morgon och 3 på kvällen.
ja den är äcklig.. sonen äter den dock utan att knorra ![]()
Min 6-åring har tagit EyeQ i, ja hur länge kan det vara nu? Ialla fall, eftere nyår har han ätit det i 12 veckor.
Tycker vi ser skillnad, han klarar att kontrollera impulser bättre, tycker inte att han är lika arg och flygig längre.
Jag ger honom den flytande sorten, 15 ml om dagen. Vi tar hela dosen på kvällen, det är bara den rutinen vi har.
Jag har betalat ca 250 kr för en flaska, och den håller ca 3 veckor på denna dosen. Då kommer den att hålla 3 ggr längre sen när vi går ned till 5 ml/dag!
Tycker inte det är så himla dyrt, kan den hjälpa honom så är det värt det.
Kan ju tilägga att han har ingen diagnos - än...
Mor till 3 skrev 2008-11-20 18:16:35 följande:
Min son har fått EyeQ flytande med lite mjölk i och det har gått jättebra. Ska köpa ny olja och då ska jag ta Eskimo kids med tutti frutti smak. Den gillade han jättemycket. Kan även rekommendera att köpa oljan på nätet. shopping4net.se har enligt mig det billigaste efter att ha jämfört. Köper man fler flaskor/tabletter blir det billigare och handlar man för över 500:- så blir det fraktfritt. Kommer hem i brevlådan efter bara någon dag.