• leson76

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Stormis skrev 2009-01-05 20:12:39 följande:

Förresten, ang frakt på Hippo:I det mail hon skickade inför rean stod det att frakt på 29 kr tillkommer. Så eftersom det var meningen att man skulle ha fått det nyhetsmailet (för att känna till rean) så visste man ju också att det skulle tillkomma frakt. Därmed inte sagt att det kunde framgått tydligare...
    Men betsäller man över 1000 kr ska det ju vara fri frakt. Det var den enda infon jag hittade på sidan. Tror även jag läst att det ska vara fri frakt hela december...
  • leson76

FlowerPowerMama skrev 2009-01-05 20:36:35 följande:

Visst borde storlek 120 på Didriksons vinterset räcka under nästa vinter för en tjej som idag är 110-112 cm lång?
    Hur gammal är hon? Jag köpte 120 till min son...pinsamt nog vet jag inte hur lång overallerna är lite mindre än snittet, tycker jag. I år har han 110 i sin Didrikson och 104 i sin Po.p overall.
  • leson76

leson76 skrev 2009-01-05 20:40:24 följande:

FlowerPowerMama skrev 2009-01-05 20:36:35 följande:
    Hur gammal är hon? Jag köpte 120 till min son...pinsamt nog vet jag inte hur lång overallerna är lite mindre än snittet, tycker jag. I år har han 110 i sin Didrikson och 104 i sin Po.p overall.
    wops , texten kastades om. Jag menar att jag inte vet exakt hur lång sonen är och att i alla fall overallerna är lite små i strl ;)
  • leson76

FlowerPowerMama skrev 2009-01-05 20:42:55 följande:

Hon är 5.5 år nu.
    då skulle jag ta en 130.
  • leson76

LillaÄrtan skrev 2009-01-05 23:32:59 följande:

Själv väntar jag fortfarande på mejl från wiell, en vecka sedan jag mejlade o frågade om hon rear ns i butiken o om man tex kan ringa o beställa ns för reapris... Inget svar!Från Hippokids fick jag redan idag paket jätteglad att det gick så fort!Men fick som sagt betala två fraktkostnader för ett paket....
    Varför fick du betala två fraktkostnader?
    Imorgon ringer jag och avbokar min beställning. Har inte hört ett jotta från dem. Idag handlade jag dessutom plently på NK. Halva priset på i sort sett allt. Föer er som gillar Po.p har de bättre rea än i po.p butikerna.
  • leson76

isako skrev 2009-01-06 18:13:57 följande:

Blääää jag vet Men jag har precis fått "förhandlat" fram större reabudgett så det skall nog gå bra
    Haha, vilken tur ;) För mig tog den slut ganska snabbt ;)
  • leson76

znozzan skrev 2009-01-06 19:59:40 följande:

Jag räknade ihop min shopping under december månad över 10 000 *skäms* fast de får inte min kära sambo reda på.. har tagit mina sparpengar o får efterhand föra tillbaka en del..www.familjeliv.se/hem/znozzan/gallery/phplsdj...här saknas 1 småfolk t-shirt, 1 hummel vinteroverall, 2par hummelbyxor 3 nova star jeans o 1 par nova star army pants 1 H.J.O.R.T tröja.. samt sju paket som är på ingång...men kul var de
    Vi får trösta oss med att vi, förutom att vi får njuta av kläderna på våra små älsklingar får igen stora delar av pengarna på Tradera :)
  • leson76

Grodan33 skrev 2009-01-07 14:37:35 följande:

Hej jag hade ordenummer 1532 på Hippo  och allt mitt fanns hon ringde idag och medelade mej det! Är faktiskt nöjd med hippo jag är kanske en av få? Men hon är jättegullig i telefon!
    Jag fick precis en avi. Ska kuta iväg och hämta paketet på posten. Då jag inte hört från Hippo utgår jag från att allt fanns....spännande :)
  • leson76

Simple me skrev 2009-01-07 14:56:11 följande:

Klart man helst vill handla Fraktfritt men tyvärr är det nog svårt att som butik kunna hålla fraktfritt speciellt vid rea,då får de betala oss för att vi handlar ..Jag säljer mkt på tradera och jag tar alltid ut frakt för det jag skickar hur gör ni?Skickar ni frakfritt?
    Det går väl inte att jämaföra med att sälja på Tradera. På Tradera säljer man ett plagg för en tia. En webbutik har ju en viss vinstmarginal att spela med. Självklart får de överväga om den ökade försäljningen är mer lönsam än att ta ut fraktavgift och få en lägre försäljning.
  • leson76

charmmiss skrev 2009-01-07 14:52:58 följande:

jag fick nyss svar från hippo. fick ändra storlek på 2 varor (hade beställt 3) är glad att jag fick en molo fleece iaf. angående frakten så framgår det ju tydligt på framsidan av hemsidan.
    Det stod fri frakt vid beställningar över 1000 kr på hemsidan då de hade rean. Då inte fraktavgiften framgick på beställningsbekräftelsen får de egentligen inte ta ut avgiften ifråga. Jag tänker inte säga något om fraktavigften då de som fick erbjudandet med rabattkoden fick informationen + att 50% rabatt är en generös rabatt.
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!