• Lejån

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

Lokatt skrev 2009-01-17 18:03:56 följande:
    ser inte att det är halva på sweetfunky?? 839 kostade den ju.
    Näe, live i butik.
    VARFÖR ska det vara så svårt att snöröja!?!?!?
  • Lejån
    Ari Gold skrev 2009-01-17 17:51:22 följande:
    Jag är inne på min tredje molo-overall och är faktiskt inte helnöjd. De är OK i kvaliten, men inte mer än så vilket jag tyckler man kan förvänta sig till det priset.De två första vi hade läckte igenom under hårda väderförhållanden. Den jag har i år är köpt beg och använd av ett barn innan. Den verkar vara av annat yttermaterial för den läcker inte vatten men verkar däremot mer slitkänslig i tyget. Den har tydliga slitningar längst med innerbenssömmarna (vilket jag visste om när jag köpte den, gav typ 200 spänn pga det).För ett äldre barn skulle jag ändå säga att den är ett OK val men till de minsta är den absolut ingen hit pga att den är så svår att få på. Att vi har en i år igen är pga att de är så himla snygga att jag ej kan motstå, så vi har den som extraoverall i år och den duger bra som det.Har äldre barn så jag har provat många overaller genom året och mestadels haft Reima som är den jag jämför med. Där är det tyvärr ganska stor kvalitetsskillnad emellan tycker jag.
    Hm, ja det är ju det där med att få på den som jag också klurade på. Tycker ju två-delad dragkedja är toppen på en liten och han är ju just det... liten.
    Kommer bara vara 1½ ju. *hm*
  • Lejån
    corrob skrev 2009-01-17 18:49:26 följande:
    Lejån skrev 2009-01-17 17:29:15 följande: Åh jag vill också ha den lila! har letat överallt efter en i stl 86 på rea men hittar inte :S
    Det gjorde jag som sagt... *hihi* Want one?
  • Lejån
    corrob skrev 2009-01-17 19:26:56 följande:
    Lejån skrev 2009-01-17 19:23:23 följande: vad betalade du för den och vart ligger butiken? :D fanns det någon i storlek 92 eller 86 (om de är stora i storlek) om du vet..
    I Täby har de butiken, så det funkar ju för dig såg jag. (Var inne å kikade... *hihi*)
    Betalade 599.50.  Strl 92 vet jag inte om det fanns, men det fanns nog iaf en 86 till. Har för mig att det fanns två eller tre lila overaller.

Får väl se hur jag gör om jag behåller min eller inte, annars finns det ju en 86:a där till veckan. *haha*

Åh, har sån ångest hur jag ska göra.
  • Lejån
    corrob skrev 2009-01-17 19:57:08 följande:
    Lejån skrev 2009-01-17 19:43:44 följande: jaha täby, men då får jag ta och pallra mig dit då! Hoppas bara på att en 86a räcker för henne, storleksmässigt.
    Hur stor är hon?
  • Lejån
    corrob skrev 2009-01-17 20:15:50 följande:
    Lejån skrev 2009-01-17 20:01:00 följande: just nu vet jag inte men överlag så har hon varit kort och tjock, hon är 8 månader nu och har precis växt ut 68a och har nu 74a. 7 månader var hon 67cm o 8255kg men hon har slutat amma nu så hon är inte lika knubbig längre.
    Hm, då är våra ganska lika då. Min kille e snart 7 mån och var sist 71 cm och 8,5 kg. Större än 86 vågar jag iaf inte köpa åt honom. Någon gång ska han väl lugna ner sig på växtfronten.
  • Lejån
    corrob skrev 2009-01-17 21:26:16 följande:
    Lejån skrev 2009-01-17 21:20:30 följande: hmm, ja det är ju rätt lika. Men då tar jag en i 86 och sen får jag väl i värsta fall köpa en till helt enkelt. Hon måste ju kunna röra sig i den också :S får ju tillbaka rätt mycket på Tradera sen.
    Tror det blir bra med en 86:a. De brukar ju som sagt inte växa lika fort när de kommit upp i åldern lite.

Fanns andra fina overaller där också förresten, de hade ett helt ställ med 50%. Jag trooor det var en mee too som jag tittade på som var lila med rosa foder. Fick inte köpa den för sambon som tyckte den var för mkt rosa. Tråkmåns!
  • Lejån
    solstraalen skrev 2009-01-18 06:20:26 följande:
    TYcker du? Jag har lindbergvantarna, men strl över babystrl och jag tyckte dom var urkassa =)Josef vart iskall om händerna i dom + att dom e såååå stora kring handleden så trots at man drar åt overallen där så tappar han dom hela tiden.Men mössan är bra=) Josef har den grårutiga =) Kör med hestravantarna istället.Ska ut på jakt idag efter tossor.
    Hojta om du hittar några braiga! Lilleman har pops tossor och han är oftast iskall om fötterna när han kommer in. Jag som trodde de skulle funka...
  • Lejån
    Ari Gold skrev 2009-01-18 10:14:11 följande:
    Till ett litet barn skulle jag inte rekommendera Molo över huvud taget. Jag hade den till 1,5 åring och det var hopplöst! Nu ett år senare funkar det bra.Jag tycker inte att svårigheten att få på och av är en liten detalj. Men jag har iofs 3 barn och har inte tid att lägga en kvart extra varje morgonh på onödigt overallbök.Dessutom vill jag kunna ta av overallen även från ett sovande barn när de är så pass små iom att de ofta somnar i bilen elelr i vagnen när man är ute.En overall till en 1,5-åring ska enl. mig antingen ha dubbla dragkedjor (som pop) eller en dragkedja som går långt ner på ena benet (som reima) . En overall ska dessutom inte vara fleecefodrad i rumpan. Gärna i överkroppen men inte i rumpan och nedåt, då kan man inte "glida" i barnet i overallen utan fleecen tar emot - särskilt om de har tex velourbyxor. Molo gör ju ingen småbarnsmodell av sin overall utan deras 80 och 86:a är en overall anpassad för stora barn men i mindre storlek.
    Å vad jag blir osäker nu hur jag ska göra. Vill ju ha en smidig overall så att han kan gå i den men vill ju också ha en som är lätt att ta av och på.

Varför ska det vara så svårt att välja för!?
  • Lejån
    milimina skrev 2009-01-18 14:37:31 följande:
    jag köpte en mikkline till nästa vinter som verkar suverän! både smidig att röra sej i och lätt att få av och på
    Ja det är eg. en sån som jag hade tänkt mig. Har bara inte hittat någon
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!