• Fiffa5

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

TheRaspberryBoat skrev 2008-12-22 21:29:17 följande:
    så söta! tusen tack!
    Vi har haft flera såna och de är jättebra. Smidigt med tryckknappar i sidan så att man får av de lättare.
  • Fiffa5

Fick hem jättefina NS-jeans idag, har kikat efter dem länge så det blir kul att se hur de passar dottern!

Fick även hem ett par röda Kameleont velourbyxor. Men de tänker jag nog skicka tillbaka för jag tyckte det var lite konstig röd färg på dem, och så tyckte jag inte riktigt om själva tyget heller.

• Fiffa5
    Fiffa5 skrev 2008-12-22 22:50:55 följande:
    Fick även hem ett par röda Kameleont velourbyxor. Men de tänker jag nog skicka tillbaka för jag tyckte det var lite konstig röd färg på dem, och så tyckte jag inte riktigt om själva tyget heller.
    Åh vad irriterande! Velourbyxorna tillhär deras "special edition" och de plaggen får man tydligen inte tillbaka pengarna för vid retur utan man får endast byta till ett annat plagg eller får ett tillgodokvitto. Men jag vill ju inte ha ngt annat därifrån!!

Är det OK att de säger så? Har man inte alltid rätt att ångra ett köp och dåf å pengarna tillbaka?? Ngn som vet vad som gäller??
  • Fiffa5

Köpesumman är lägre än 300 kr.

Försöker hitta info på ARNs hemsida men hittar inget.

• Fiffa5

Kajsan skrev 2008-12-22 23:28:24 följande:

Vilken butik är det?
    KameleontDesign
  • Fiffa5

Det står ju inte helt tydligt om man verkligen har rätt att få pengarna tillbaka. Ångra köpet får jag ju men frågan är om de måste ge mig pengarna tillbaka eller om de kan ha rätt att erbjuda mig att byta till annan vara eller få tillgodokvitto...

• Fiffa5

TACK allihopa för hjälpen!!

Håller på o skriver ett svarsmail till Kameleont nu om att jag inte accepterar ett tillgodokvitto.

• Fiffa5

För er som hjälpte mig igår kväll ang. min retur av plagg till kameleont:

Har mailat dem flera ggr i natt och först sa de att jag bara fick byta byxorna jag köpte till ett annat plagg. Men jag ville ha pengarna tillbaka. Och efter lite mailande fram och tillbaka ändrade de sig och har nu sagt att de gör ett undantag och att jag får pengarna tillbaka.

Återigen tack för hjälpen jag fick med info ang. retur osv. Det är inte roligt att vara krånglig och maila o ha sig, men himla skönt att det funkade!

• Fiffa5

Ojdå, jag missade tydligen funkybabys super-erbjudande igår. Var för upptagen av mitt mailande ang. returen och satt uppe till 01.30 för att lösa det. Nu verkar det mesta slutsålt i rätt storlek på funkybaby

• Fiffa5

HemmaHosSofi skrev 2008-12-23 08:22:44 följande:

Åh vad bra att det löste sig! Jag ska precis skicka ett mail om en sak jag vill retunera. På deras sida står ingenting om vad som gäller vid rea, så dom har ju inte så mycket att komma med. Jag hoppas det går bra, blv peppad igår Typiskt att du missade funkybaby, vi får hoppas att något liknande erbjudande dyker upp snart!
    Stå på dig bara!
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!