• karmasus

Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!

står på sidan:

50% rabatt på ALLA kläder, mössor och ytterkläder t o m 7/1. Beställningen skickas till dig senast onsdag 7 januari. OBS! Rabatten dras av i kassan.

LillaÄrtan skrev 2009-01-03 15:49:32 följande:
    Hittar INGEN rea på cheap monday?
  • karmasus

jag vill ju ha lite ej sikke lej hos kidzshop.... tomt i den kategorin ju

• karmasus

kolla Tradera. Det finns en säljare som har massor med Reimamössor till salu.

www.tradera.com/category/category.aspx&listtype=1

(inte mina auktioner)

Helle skrev 2009-01-08 11:24:25 följande:
    Kan någon tipsa om var man kan köpa reimamössor på nätet?
  • karmasus

Massor med rabatt i en Norsk shop. Man betalar med paypal och de drar ifrån momsen också! (man måste be dem göra det annars glömmer de det)

Ytterligare 30% rabatt om man anger koden SALG09

bellajelica.no/

De har IdaT 30%, Rockafella 50%, Sobea 50% m.m

Tänk bara på att du kan åka på tull när du får paketet här hemma! Blir bra priser ändå =)

Har handlat där tidigare. Första gången gick det åt skogen och paketet försvann (fick pengarna i retur) och gångerna efter har det funkat kanoners!

• karmasus

jag fick tjata och fick pengarna tillbaka. Sen har jag fått superservice. De har bytt leverantör så man får kläderna ganska snabbt.

Zvartaliljan skrev 2009-01-08 22:00:24 följande:
    jag har handlat en gång därifrån, fick aldrig något paket, inga pengar tillbaka och inte ett knyst via mail!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mailade dom säkert ett dussintals gånger!!!!
  • karmasus

Frakten är 100 norska.

1 norsk krona = 1,14 svenska kronor.

Norge har samma moms som vi 25% och tullen är densamma.

De gör ett avdrag med 20% för att dra av momsen - MEN eftersom de inte kan räkna så drar de av 25% hehe. (när man lägger på moms är det 25% och när man drar av är det 20%)

När jag handlat har det blivit kanonbilligt och har sluppit tull alla gånger utom 1 gång.

Wailea skrev 2009-01-08 22:06:42 följande:
    Vad blir frakten och hur räknar man över till svenska? Hur mycket moms försvinner och vad blir tullen?
  • karmasus

beror på hur stor din bebis är om den följer sin viktkurva. Kolla i bvc pappren och se vilken vikt och längd bebisen har om 1 år.

Min dotter föddes liten och har storlek 80 nu när hon är 1,5 år.

Det är supersvårt att rekommendera en storlek =)

regret skrev 2009-01-11 16:53:18 följande:
    Vilken storlek på vinteroverall tror ni en bebba som är född 5 oktober har i vinter (kommande)?
  • karmasus

är man ute efter Katvig nappar ska man hugga de man hittar. De tillverkas inte mer.

OM man verkligen gillar deras mönster och färger...

Lille Mammsen skrev 2009-01-12 15:24:25 följande:
    katvig,mannestål,N-Nyfiken har sålts på mitt ica maxi...32:- eller 36:- minns ej exakt! Hos enzokids e väl dom snordyra!?
  • karmasus

om du handlat för mindre än 300 kr så stämmer det tyvärr.

Annars har du ångerrätt 14 dagar även om det är rea.
    (och butiken kan inte förhandla bort det)

Moonis skrev 2009-01-12 20:27:09 följande:
    Måste höra med er för på Lpl står det att man inte kan ångra köp vid rea. Får dom neka en det fast man inte öppnat paketet o bara vill returnera?
Svar på tråden Shopoholics, adventkalendrar på nätet 3.e året!