• Anonym (?)

Varför blir han inte riktigt hård?

Jag har en ny kille, vi är väldigt kära i varandra och han säger ofta att jag är snygg och sexig - det har han också sagt till folk långt innan vi blev ett par så jag tvivlar inte på att han blir kåt på mig. Ändå får han inte alls så hårt stånd som jag är van vid från tidigare killar, och eftersom han heller inte har så grov penis (längden är normal) så känns det inte så mycket för mig. Jag har tidigare haft ganska välutrustade så jag försöker göra knipövningar för att det ska kännas mer, är ju nojig för att han inte ska känna mig heller, men jag undrar ändå:

Varför blir han inte riktigt hård?
    Vad kan man göra åt det?
    Ska tar jag upp det med honom, hur?

Vi har haft sex kanske tio gånger och det verkar inte som att det bekymrar honom, han säger att det är det bästa sex han haft. Själv blir jag vansinnigt kåt och våt av honom, men när han stoppar in den blir det inte så bra som jag hoppats .

• Svar på tråden Varför blir han inte riktigt hård?
  • Anonym

En idé skulle kunna vara en penisring. Den kan fungera på två olika sätt. Det ena är att lättare behålla blodet i penis men en del är utrustade även för att stimulera kvinnan. Detta skulle kunna vara en idé till att "smyga" in en lösning på ditt problem. "Jag har hört att det ska att bli knullad (eller vad du vill använda för ord) med en penisring då den samtidigt stimulerar klitoris och jag skulle vilja att vi provar detta"... eller nåt liknande. Vad tror du om det?

• Anonym (?)

Jo, jag har provat penisring mest på skojs skull med ett ex, han hade över medel i tjocklek men föreslog det själv för att han sett det på porrfilm och tyckt att det sett häftigt ut med riktiga blodådror. Han fick dock ha den största storleken och det funkade bra ändå tills han skulle ta av den - då fick han jätteont och fick klippa av den med sax, inte trevligt.

Jag kan dock tänka mig att prova det igen om jag kan säga våga säga det på ett bra sätt men det som bekrymrar mig är ju också VARFÖR den inte blir så hård? Dessutom klarar jag utmärkt att stimulera klitoris själv och det vet han så det hade inte hjälpt att säga att det var av den orsaken.

• Anonym

*Skrattar* fler än jag som har upplevt en för trång penisring tydligen. Egentligen inget att skratta åt men det är ju skönt att man inte känner sig ensam där i alla fall :)

För att återgå till ämnet... skulle du beskriva den som nästan lika mjuk som i slakt tillstånd? Annars vet jag att detta (hårdhet) kan variera kraftigt på samma sätt som en eregerad penis kan vara uppåtböjd lika väl som den kan vara böjd neråt. Det skulle kunna bero på att han kanske är spänd inför era stunder eller nåt annat annat som orsakar spänningar. Du skulle själv kanske kunna öka på blodtillförseln genom att massera hans penisrot.
    Synd att du upplever det du beskriver men jag tror att det skulle kunna vara värt ett försök med nåt av det jag beskrev eller båda alternativen. Tror du att han skulle reagera om du ville testa något "nytt" med en penisring trots att du själv kan stimulerar klitoris? Multippla orgasner kan ju vara lättare att uppnå med hjälpmedel. Kan du inte säga att du läst någonting om detta och vill prova och se om det ger dig någonting extra?

• Anonym (?)

Ja, den är väldigt mjuk jämfört med de jag haft sex med tidigare, men ser man honom i ögonen ser han jättekåt ut, hmm? Han kanske är spänd, inte vet jag - vi tar initiativ båda två och så. När jag suger honom känns den hård, men när han eller jag ska föra in den känns den mjuk. Jag känner och kan lätt krama mitt eget finger i mig så jag tror inte att det är jag som är slapp.

Jag vet inte om han skulle reagera negativt, men det är inte så jättekul att föreslå hjälpmedel när man haft sex så få gånger. Men jag mår dåligt av att det inte känns så mycket och jag skulle vilja säga någonting, men han verkar ju nöjd. Är det vanligt att killen slaknar för att han vill för mycket så att säga, typ prestationsångest eller nåt? Vi är 20-25, har inte frågat hur många han legat med men han är ju inte oskuld direkt.

• Anonym (?)

Eller ja, slaknar ska man kanske inte säga, han har ju stånd men inte så som jag förväntar mig.

• Anonym

Det är vanligt tror jag. I regel brukar man prata om stress. Kan vara normal stress eller stress över att han inte får "göra bort sig" inför dig eller att han inte duger... vet inte. Kanske lägger han för mycket fokus på att det ska vara "perfekt". Som du sa - lite åt prestationsångest.
    Frågan är om du kan lätta situationen (om det nu är det som det handlar om) - öppna er för varandra.
    Tror du inte på att föreslå penisring (förstår vad du menar med att det känns svårt att föreslå efter så kort tid) så kanske ni kan prata lite innan under täcket, fantisera vad ni vill göra med varandra (om inte det nu stressar mer).
    En annan fundering... nu vet jag inte under hur lång tid ni har haft sex men kan det vara så att han har någon förkyldning i kroppen. Detta kan påverka.

• Anonym (?)

Har haft sex i två veckor ungefär - han är pigg och glad som vanligt annars och vill gärna ligga .

• Anonym

Låter i alla fall lovande att lusten finns där. Hans penis kanske inte blir riktigt lika hård eller uppspänd som dina tidigare killars men det kan säkert bli bättre. Det kanske är någon stress eller press som han känner (du ska inte ta på dig skulden för det) och det kanske måste få ta lite mer tid. Annars tror jag att detta kan lösas med en ring framöver. :)
    Det jag tänkte på med förkyldning var för att ibland så kan man ha en förkyldning i kroppen som inte brutit ut än men som påverkar kroppen i alla fall.
    Är det en bra kille så håll hårt i honom. Det andra tror jag tiden löser. Prova med att massera roten lite.
    En annan idé kan ju vara att du har det mörkt i rummet (för att gör situationen mer avslappnad) och sedan hjälpa honom genom att få honom att komma med hjälp av dina händer (använd glidmedel på dina händer) och stryk över ollonet i mellanåt. På det sättet kanske han känna sig trygg i situationen (om det nu är det som det beror på) men också för att du kanske kan lära dig hur hans penis fungerar och regerar på beröring. Efteråt kan han kanske hjälpa dig. Då får ni det båda skönt samtidigt som ni utforskar varandra utan penetrering vid ett tillfälle. (Börjar låta som en dålig sexspalt i Aftonbladet :P ).

• Anonym (Maja)

Min nya kille är likadan.
    Känner igen många saker du beskriver, den är dessutom snäppet mindre än exets.
    Jag är nästan säker på att han är slakare pga medicin, något blodtryckssänkande. Den medicinen ska ju liksom dämpa övertrycket o slår väl fel...
    Och liksom du, så kan jag få den riktigt lovande hård om jag suger eller runkar honom då vi inte setts på några dagar. Men att jag rider honom är döfött, kuken krullar sej bara då.

Han har dock inga problem med att få utlösning, och det är ändå rätt stor skillnad på avslappnad kuk o erigerad, både storlek och hårdhet.

Trots denna både mindre o slakare kuk, så tycker jag att vi har ett helt underbart skönt sexliv. Jag känner av hans rörelser minst lika bra för det, speciellt då vi ligger sked. Och hans fingrar är väldigt duktiga de med. Så jag är väldigt nöjd!

• Anonym (?)

Alltså jag vill absolut ha honom, har inte en tanke på att göra slut eller så.

Vi har haft sex både med bara ett värmeljus tänt och i fullt dagsljus, det var ingen skillnad.

Jag har redan sugit/runkat honom till utlösning, var helt normalt åt det snabba hållet, men det är när han penetrerar som han inte känns hård för mig. Han kommer inte för fort när han är i mig. Jag förstår hur du menar, men eftersom han inte verkar uppleva det som ett problem vill han ju komma in i mig. Som jag upplever det är vi väldigt avslappnade med varandra, går till köket nakna med armarna om varandra efter sex och så och jag har tagit hans sperma i munnen osv. Jag är väldigt naturlig när det gäller sex och det borde han ju känna så jag vet inte vad det kan vara...

• Anonym

Håller med. Det du beskriver känns som du är en trygg och rätt så okomplicerad person som han borde känna sig trygg i. Hmm... jag ska försöka beskriva en ställning som min fru älskar och alltid kommer i som jag tror berör på rätt ställen. Nu är det en ställning som passar oss men kanske inte för er men det kan vara värt ett försök. Som du beskrev så var penisen som du vill ha den när du sög eller runkade och kanske denna ställning kan hjälpa. Vi gör ett försök: Du sitter på honom i ridposition (ta in hans penis). Luta dig framåt. Flytta det ena benet (det som känns mest naturligt) in mellan hans ben. Ligg med kroppen längs med hans kropp eller med kroppen lite vriden ut mot sängen. Arbeta med höften men var försiktig med kulorna :P
    Denna ställning ger naturlig knipövning (även om det inte verkar vara nåt problem för dig) men också en fantstisk beröring för er båda. Min fru är (förlåt uttrycket) värdelös på att knipa även om det blivit bättre. Denna ställning ger oss båda en fantstisk upplevelse. Lätt att kulorna kommer i kläm men tanken är att denna ställning även ska ge beröring åt dessa (och kanske på det viset får honom hårdare som när du suger eller runkar).

Har försökt beskriva ställningen så gott jag kan. Det är värt ett försök.

• Anonym

Röker han? Rökare kan ofta få problem med hårdheten. Hade ett jättefint ex som var rökare. Nikotinet går hårt åt dom små blodkärlen som behövs i penis för att få fullt tryck. Trist.

• Anonym (?)

Tack för tipsen, nej han röker inte och dricker inte mer än normalt. Han är smal och i normal kondition. Jag gick hem till honom igår vid midnatt faktiskt och provade den varianten av ridställning, funkade alldeles utmärkt, han kändes hårdare än innan och det varade lagom länge. Jag har kommit fram till att det är bäst om vi har penetrerande sex först och att jag kommer sedan, för när jag får g-punktsorgasm (med fontän), vilket jag behöver fingrar till, så blir jag lite större där nere precis efteråt och det hjälper ju inte direkt heller och jag sa bara till honom att det var bättre att ta det till sist om han vill känna mig så trång som möjligt och då log han bara .

Nu känner jag mig lite bättre till mods, blev bara så ängslig, man tänker att han kanske inte tänder på en fullt ut eller kan slappna av och ge sig hän. Om några veckor när den första stora spänningen lagt sig blir det förhoppningsvis bättre, annars får jag ta upp det med penisring med honom.

• Anonym

Riktigt kul att tipset hjälpte (nästan så man får en tår i ögat):D Det finns fler möjligheter. Detta visar bara att alla killar, precis som tjejer, inte är lika men att man måste lära känna varandras kroppar och t.ex. rätt ställningar. Ni har nog mycket kvar att utforska och på så vis kanske göra sexet ännu bättre... utforskande som kanske många aldrig kommer till och som leder till en bristande sexlust till följd av det slentrianmässiga sexlivet (ingen generalisering - bara gissningar). Se detta som en möjlighet till ett rikare sexliv!

Ett till tips är att han sitter på en stol, lätt tillbakalutad. Du lägger dina armar runt hans hals och lutar dig tillbaka och sedan jobbar med höften.
    För att inte bara du ska arbeta hela tiden så kan han komma in i dig bakifrån (inte rumpan alltså) och sedan följa dig framåt när du lägger dig på magen. Sedan jobbar han i den ställningen (lutar sig och lägger sitt ansikte brevid ditt ansikte).
    Hoppas detta inte tar ifrån er ert eget utforskande.

Svar på tråden Varför blir han inte riktigt hård?