Inlägg från: snobben |Visa alla inlägg
  • snobben

Hemanent!

Jag hade inte vvågat göra det hemma. I tonåren gjorde min mamma det på mig. Kan lova att det inte blir lika bra som hos frissan. Jag pentade mig hos frissan i april, jättefina lockar. Stora lockar kan man inte permanenta, alltså inte stora hollywoodlockar. Det blir mer vågigt då. Frissan kan det där, de har olika vätskor för vilken kvalitè man har på håret, jag fick en surpermanent som inte sliter lika mycket på håret. Jag hade håret till halva ryggen typ.

Du som har långt hår också, vill du prova att göra det hemma så gör det men jag hade inte vågat.

Dum spiro, spero
  • snobben

Jag klippte av flera dm i aug men har fortfarande lockar kvar, de växer bort. Sen beror det på håret. På vissa hår sitter det inte lika bra.

Dum spiro, spero
  • snobben

I mitt galleri, första sidan finns en bild på mig några dagar efter permanenten.

Dum spiro, spero
  • snobben
    SweetBaby skrev 2008-11-21 10:14:06 följande:
    Det är otroligt fint. Faktiskt så jag kan tänka mig. För kanske 4-5 år sedan så färgade jag mitt hår väldigt ofta, för ofta.Men nu har jag inte färgat håret på över ett år. Använder aldrig hårfön, plattång osv. Jag borstar i stort sett bara håret ja och tvättar det såklart. Så jag har inte gjort alls mycket med håret på ca 2-3 år.
    Jag färgar mitt hår i princip varje månad och permanenten blev jättebra ändå och jag hade långt hår. Men i aug så ville jag klippa bort en massa då det var så slitet i längderna. Det sliter ju men inte så farligt som det gjorde förut. Sen är håret rätt lockigt första veckan, det lägger sen sen.
    Dum spiro, spero
Svar på tråden Hemanent!