Roaccutanbehandling
Har idag fått utskrivet Roaccutan för min "vuxenacne" - vill gärna höra andra som har behandlats med detta angående biverkningar, hur bra/dåligt behandlingen gick! Någon?
Har idag fått utskrivet Roaccutan för min "vuxenacne" - vill gärna höra andra som har behandlats med detta angående biverkningar, hur bra/dåligt behandlingen gick! Någon?
Ok, vad jag har förstått så är det mkt biverkningar med denna behandling. Bäst att ställa in sig på det värsta så blir det positivt om man inte får nga biverkningar alls!! Ska bli så skönt att "slippa" dessa blemmor.... (om allt går vägen vill säga)
Någon mer som har gjort denna "behandlig" eller som håller på och som vill dela med sig erfarenheter?
*puffar*
Jag har också hört att man ska avstå från alkohol när man behandlas med roaccutan, för mig är det inga problem - tänkte dock ta ett glas på nyår så jag kan "skåla in" det nya året. Har sökt mkt på internet angående denna medicin och man blir ju lite nojjig över alla biverkningar, men som de flesta säger så är det värt det i det långa loppet. Vet ju knappt hur det känns att ha en "finnfri" hy, så jag väntar på spänning hur resultatet kommer bli!
SKönt att höra att så många är nöjda - känns bättre nu när jag precis börjat!
*puffar*
Några fler som har erfarenheter?
Nu har jag tagit Roaccutan i 7,5 veckor och har väldigt få biverkningar så som torra läppar, hud och slemhinnor generellt. That´s it! Mina prover ser bra ut och det verkar som om huden sakta men säkert blir bättre. Har fått ett utbrott rejält av acne nu över jul och hoppas på att det var den sista (men man vet aldrig).