Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Hög sjukfrånvaro eller???

Anonym skrev 2008-11-21 21:38:09 följande:
    Du har haft högre sjukfrånvaro än vad jag har haft på 14 år. Då har jag haft kräksjuka 3ggr och opererat buk 1 ggn o knä 1 ggn.Har nyss blivit av med en som passade på att vara hemma en vecka i stöten så fort det fanns tillfälle. Inte så kul att göra hans jobb också, så han är inte saknad
    Då kan du inte ha varit hemma länge efter operationerna, med tanke på att du har varit hemma minst 9dagar enbart för kräksjukan..(Hoppas jag med tanke på att man ska vara hemma minst 48h efter kräkningarna upphör. För då du går väl inte tillbaka och smittar andra hoppas jag?)

jag tycker det är idiotiskt att kämpa på och jobba fast man är sjuk och man får ingenting för det i slutändan. Se bara på ts. Hon opereras och skickas ut i kylan direkt. Helt galet tycker jag!
  • Anonym (...)
    Anonym (jag igen) skrev 2008-11-21 21:45:29 följande:
    Anonym (...) skrev 2008-11-21 21:41:10 följande: Har haft tur eller otur, hur man nu se det, att bli kräksjuk när det är helg, 2 ggr dan innan julafton... buk op var tillbaka dan efter, hade inte råd att vara hemma då tyckte jag. Knäop ledsnade jag att va hemma efter 2 v. höll på att spy rätt ut pga smärta när jag hoppade in i traktorn, men det gick. Hälften finne, hälften svensk bonde Skulle vart terrier om jag varit hund
    AHh ja då har du haft tur men tycker ändå det är dumt att tvinga sig till jobb om man är sjuk
  • Anonym (...)

Sen tycker jag att man kanske borde titta på varför hon varit hemma också.

Jag menar. Har hon varit lite snorig och varit hemma alla dom dagarna är det en sak. Ligger hon i bihåleinflammation och sen opereras så är det ju ändå allvarliga saker som man borde ha överseende med tycker jag som chef.

• Anonym (...)
    Anonym (jag igen) skrev 2008-11-21 21:56:24 följande:
    Anonym (...) skrev 2008-11-21 21:47:33 följande: "Kan jag träna så kan jag jobba. Kan jag jobba så kan jag träna"Vissa känner efter varje morgon verkar det som, i Sverige har vi enl statistiken världens friskaste folk, samtidigt som vi har världens högsta sjukfrånvaro...Klart man ska var hemma om man är sjuk, men då ska man vara sjuk.
    Ja det håller jag med om. Kan man träna så kan man jobba. Men många bagatelliserar sitt mående och tror dom kan jobba men dom tänker inte på att dom faktiskt går med en smitta till jobbet och smittar ner andra som kanske blir sjukare..

Min syrra tex. Hon går till jobbet i ur och skur. hon går fast hon nästan är döende. Nu sist tvingade mina föräldrar upp henne på akuten och då hade hon hög feber, öroninflammation som spritt sig ner till halsen som hon verkligen kunde dött av. Hon fick 5gånger så hög dos pencellin än brukligt och stränga order om att vara hemma.
  • Anonym (...)
    La Lola skrev 2008-11-21 22:21:06 följande:
    Nä, jag tycker det är väldigt nonchalant att släpa sig till jobbet o smitta ner sina kollegor. Som om det skulle vara nån tävling i vem som är mest sjuk men minsann ändå orkar att jobba....
    Jag håller med. Det är oftast "arbetarna" som får allt till en tävling och då passar ju cheferna på att trissa upp det.

Om alla hade varit sjuka och varit hemma då dom är sjuka så hade cheferna fått acceptera att folk blir sjuka. Nu vet dom att det finns dom som håller käften och jobbar iaf och då tar dom hellre dom.

Ungefär samma som då man var timvikarie. Man vågade aldrig säga nej för då slutade dom ringa en direkt. Fast i detta fallet kan  man faktiskt smitta ner varandra med sjukdomar
Svar på tråden Hög sjukfrånvaro eller???