Hög sjukfrånvaro eller???
Har haft en provanställning på ett företag och verkligen visat vad jag "går" för men fick för ca 1 vecka sen veta att jag ej kommer få fortsätta pga för hög sjukfrånvaro
Detta är vad jag varit borta under ca 5,5 månad
2008-10-23 2008-10-31 Inlag på sjukhus opererad 7 dagar
2008-09-06-2008-09-11 bihållsinflamation 5 dagar
2008-08-08 00:00:00 2008-08-13 FÖRKYLD 4 dagar
Det totala jag var borta under provanställningen och pga av det blev jag EJ erbjuden en tillsvidare anställning. Chefen menade att de inte vågade anställa mig pga att den inte visste när jag skulle kunna bli sjuk nästa gång :(
Men visst men vem vet när man blir sjuk ???!!!!!!
I övrigt var de nöja med min "prestation" etc....jag har alltid kommit i tid, jobbat på bra, tagit rast när jag ska ibland t.o.m lite mindre rasr vissa dagar.....
Visserligen kanske varit sjuk mycket på slutet men hade oturen att åka på bihållsinflamation sen ca 5 veckor senare blev jag inlag på sjukhus och opererad för en grej som typ drabbar en en gång i livet...Gick till och med tillbaka till jobbet tidigare var egentligen sjukskriven i 2 veckor om man räknar från den dagen jag blev sjuk.........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-21 21:34
Sen söker ju nytt jobb nu...men vad ska man säga om man är på jobbintervju och får frågan:
Varför valde du att sluta ditt "senaste" jobb???
Sen uppge dem som referenser är ju inte de lämpligast :S
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-22 20:08
Arbetet jag har innebär att man måste använda rösten hela tiden eftersom man sitter i telefonen hela dagarna finns inge andra arbetsuppgifter.....