Inlägg från: Anonym (jag igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag igen)

Hög sjukfrånvaro eller???

Dessutom så har vi en på jobbet som blir sjuk av "stress" så fort det blir lite mer att göra på jobbet. Hon upplyste mej för ett tag sen att hon minsann bara varit sjuk 5,5 dgr i år, inte mycket på 10 mån som hon sa! Vips så har hon varit sjuk 3 dagar till denna vecka.

• Anonym (jag igen)

Anonym (...) skrev 2008-11-21 21:41:10 följande:

Då kan du inte ha varit hemma länge efter operationerna, med tanke på att du har varit hemma minst 9dagar enbart för kräksjukan..(Hoppas jag med tanke på att man ska vara hemma minst 48h efter kräkningarna upphör. För då du går väl inte tillbaka och smittar andra hoppas jag?)jag tycker det är idiotiskt att kämpa på och jobba fast man är sjuk och man får ingenting för det i slutändan. Se bara på ts. Hon opereras och skickas ut i kylan direkt. Helt galet tycker jag!
    Har haft tur eller otur, hur man nu se det, att bli kräksjuk när det är helg, 2 ggr dan innan julafton... buk op var tillbaka dan efter, hade inte råd att vara hemma då tyckte jag. Knäop ledsnade jag att va hemma efter 2 v. höll på att spy rätt ut pga smärta när jag hoppade in i traktorn, men det gick. Hälften finne, hälften svensk bonde Skulle vart terrier om jag varit hund
  • Anonym (jag igen)

Självklart så smittar jag inte ner andra medvetet. Kräksjuka är det absolut äckligaste jag vet. Tränar ganska mycket och har både yrkesliv och fritid ute i friska luften, blir "typ aldrig" sjuk.

• Anonym (jag igen)

Anonym (...) skrev 2008-11-21 21:47:33 följande:

AHh ja då har du haft tur men tycker ändå det är dumt att tvinga sig till jobb om man är sjuk
    "Kan jag träna så kan jag jobba. Kan jag jobba så kan jag träna"
    Vissa känner efter varje morgon verkar det som, i Sverige har vi enl statistiken världens friskaste folk, samtidigt som vi har världens högsta sjukfrånvaro...
    Klart man ska var hemma om man är sjuk, men då ska man vara sjuk.
  • Anonym (jag igen)
    bedasplace skrev 2008-11-21 21:55:33 följande:
    Tråkigt att det verkar vara bara uteslutande arbetsgivare som diskuterar i tråden och inte i alla fall jämn balans mellan både arbetsgivare och arbetstagare?Men men man kan ju inte få ALLT här i livet;-P)
    Jag är arbetare, riktig arbetare med låg lön o hela baletten! Jag är lycklig och fullkomligt nöjd med min tillvaro.
    Jag har under 22 års yrkesliv sett mer än nog av "smitare"
  • Anonym (jag igen)

La Lola skrev 2008-11-21 22:28:39 följande:

Ja du har missat något.Den som är sjukast men ändå går på jobbet "vinner"......
    Fast jag är ju "aldrig" sjuk då, har inte varit sen jag var två dar kräksjuk för fyra år sen...
    En del skriver att man minsann inte ska gå o jobba för man smittar andra, gör inget bra jobb, ingen tackar en...
    Jag är hemma om jag är sjuk, MEN jag är sjuk väldigt sällan, något som beror på min livsstil och som jag är glad och tacksam över.
Svar på tråden Hög sjukfrånvaro eller???