Anonym (:S) skrev 2008-11-21 22:35:23 följande:
Svar på #81 Ja och särskilt nu när det ser ut som det gör på arbetsmarknaden. Då det är många "varsel" etc Många av mina arbetskollegor blev chokade när de fick veta att jag ej skulle få fortsätta...om folk EJ vågade vara hemma pga sjukdom tidigare så är det inget emot vad de som har ca 2 månader kvar av sin provanställning är nu....En har tex varit borta lika mycket som mig men har 2 måanders provanställning kvar men har "tappat" motivationen då h*n känner på sig redan nu att h*n ej kommer få fortsätta efter provanställningen
Det är ju Marknaden som styr, inte ARBETSmarknaden.Alltså inte ARBETARNA och DERAS marknad....
Det blir tufft för de allra flesta av oss framöver,det är det enda de flesta av oss vet.
Men vi får i alla fall vara glada att i varje fall alla arbetsGIVARE är friska då.
Det är som sagt många arsel nu,flåt menade varsel(lätt att se fel där,det är ju ändå Marknad

alltså mycket folk då

) )
Men ju fler friska ju fler arbetsgivare? Eller??
För tänk om alla verkligen VAR sin egen arbetsgivare,som det då heter,då hade ingen behövt vara sjuk, för ingen vill ju anställa en som riskerar att bli sjuk?
Eller varför kan helt enkelt inte arbetsgivare anställa andra arbetsgivare? Då får de ju alla de friska arbetstagare de vill ha och behöver fast dessa kallas arbetsgivare då i stället?
Men strunt samma,det är ju bara en sketen titel
Eller hur funkar det som?
Eller är det så att ett samhälle går under rent ekonomiskt sett då det faktiskt ÄR småföretagare som är de största skattefifflarna? Och alla de övriga arbetsgivarna också?
Det samhälle som nu ska växa upp på krav av kapitalismen,ett smårföretagarsamhälle?
Jag tycker att var och en nu anställd ska starta sitt eget. Detta oberoende om de står där med tomma händer eller inte, för alla kan starta eget företag med två tomma händer.
Och kan man inte det så får man skylla sej själv.
Eller hur?