• annis41

adopterad i Sverige

Hejsan!

Här är en till som är adopterad. Jag bodde som fosterbarn från det att jag var tre månader  tills jag blev adopterad av familjen när jag var 8 år. Innan jag kom till mina adoptionsföräldrar så bodde jag på barnhem.

Jag är född 1963.

Hur bär man sig ått för att leta reda på sina biologiska föräldrar? Jag har funderat på att försöka men samtidigt är jag orolig för vad som var orsaken till att jag lämnades.

• annis41
    MyraOhyra skrev 2009-01-16 15:47:34 följande:
    Jag har haft turen att alltid veta vilka mina bio.föräldrar var/är och min mamma tog kontakten. Annars vet jag faktiskt inte hur man bär sig åt...kan tänka mig att det är mycket sekretess runt alla handlingar men ta kontakt med adoptionsbyrån elr myndigheten som adoptionen gick igenom. Kolla även med dina föräldrar då vi alltid har haft adoptionshandlingarna hemma och där i står ju en massa information.Tror det finns lika många anledningar till att lämna bort ett barn som det finns bortlämnade barn men jag tror att bakom alla ligger en liten personlig tragedi...för vem skulle lämna bort sitt egna barn bara för skojs skull och finns sånna så är det kanske lika bra att man växt upp nån annanstans=)Lycka till i ditt sökande!!
    Tack! Ja jag får väl se hur jag gör, jag är lite kluven vet inte säkert om jag vill/vågar ta reda på vem och varför.......
Svar på tråden adopterad i Sverige