Inlägg från: Katrin76 |Visa alla inlägg
  • Katrin76

adopterad i Sverige

Några stycken är vi allt

Hej på dig.

• Katrin76

Jag tror det va lättare förr, att adoptera inom landet. Men jag tycker inte det borde vara någon skillnad på att adoptera innom eller utanför våra gränser.
    Blod är inte tjockare än vatten... Alla kan inte va bra föräldrar, fast de har blivit det.

• Katrin76

MyraOhyra skrev 2008-12-04 20:05:12 följande:

Va roligt att träffa andra adopterade från sverige! Jag har växt upp med en bror som oxå är adopterad från sverige och en syster som kommer från sydkorea. Jag har haft kontakt med min biologiska familj sedan jag var 13år och har nu en väldigt STOR familj.
    Det hade varit roligt att höra din berättelse
  • Katrin76

Jag va ett år när jag adopterades. Har alltid vetat om det å varit nyfiken men vi har aldrig pratat om det...

Jag skulle leta reda på min biomamma 1996, men fick reda på att hon dött två år innan. Fick då kontakt med min mammas föräldrar . Mim morfar lever ännu. Jag har en moster å en morbror sammt fem kusiner.

Senare fick jag kontakt med min pappa. Tyvärr så dog han för ett par år sedan...

• Katrin76

gellis skrev 2008-12-19 22:02:59 följande:

är det nån fler som tycker att det är tråkigt att folk inte vet om att sånna som vi finns?
    Vi e de Osynligt adopterade, tyvärr.
  • Katrin76

Jag rotade igenom en massa papper å hittade vad jag letade efter . Namn å personnummer.

Jag tycker du ska se om du kan hittar var de e någonstanns. Ta reda på lite fakta. Sen kan du ju bestämma om du vill ta kontakt eller inte.

• Katrin76
    Milkina cerka skrev 2009-01-16 23:00:19 följande:
    Du är inte ensam, många av oss från gamla östblocket är också "osynligt adopterade". För min del är det ungefär 50/50 vilket man säger Ä r du? eller V a r kommer du ifrån?Förlåt att jag lägger mig i er tråd, vill inte såra någon.Jag välkommnar alla

Jag e svenskadopterad.
Svar på tråden adopterad i Sverige