Underkläder = en julklapp till mannen själv?
Jag kan ha misstagit mig men det är så vitt jag vet inte längre så vanligt eller modernt att ge bort strykjärn/dammsugare/kastruller i julklapp till kvinnan i hushållet. Detta eftersom hushållsarbete nuförtiden oftast är något man åtminstone i teorin tycker är både mäns och kvinnors ansvar.
Nu undrar jag kring det här med sexiga underkläder i julklapp till kvinnan. Samma resonemang skulle ju kunna appliceras där dvs underkläderna är gissningsvis en present till båda. Själv är jag inte så mycket för sexiga underkläder annat än som krydda till sexlivet. Så om jag får underkläder är de ju inte primärt till mig utan mer till mig och min partner. Tycker man att man njuter för egen skull endast när man har extra fina underkläder så kan man ju tycka att det är en personlig present man fått.
Nu undrar jag vad ni tycker om ni får underkläder av er partner. Blir ni genuint glada? Tvingar ni er att bli glada eftersom han ansträngt sig? Tycker ni han är självisk (typ Homer Simpson som köpte ett bowlingklot till Marge)?