• Ärla Minou

Underkläder = en julklapp till mannen själv?

Jag kan ha misstagit mig men det är så vitt jag vet inte längre så vanligt eller modernt att ge bort strykjärn/dammsugare/kastruller i julklapp till kvinnan i hushållet. Detta eftersom hushållsarbete nuförtiden oftast är något man åtminstone i teorin tycker är både mäns och kvinnors ansvar.

Nu undrar jag kring det här med sexiga underkläder i julklapp till kvinnan. Samma resonemang skulle ju kunna appliceras där dvs underkläderna är gissningsvis en present till båda. Själv är jag inte så mycket för sexiga underkläder annat än som krydda till sexlivet. Så om jag får underkläder är de ju inte primärt till mig utan mer till mig och min partner. Tycker man att man njuter för egen skull endast när man har extra fina underkläder så kan man ju tycka att det är en personlig present man fått.

Nu undrar jag vad ni tycker om ni får underkläder av er partner. Blir ni genuint glada? Tvingar ni er att bli glada eftersom han ansträngt sig? Tycker ni han är självisk (typ Homer Simpson som köpte ett bowlingklot till Marge)?

• Svar på tråden Underkläder = en julklapp till mannen själv?
  • SCSI

Hm. Har aldrig hänt. Jag köper underkläder till mig i julklapp åt mannen istället.

• Ärla Minou
    SCSI skrev 2008-11-21 21:57:03 följande:
    Hm. Har aldrig hänt. Jag köper underkläder till mig i julklapp åt mannen istället.
    Låter ju mer rimligt!
  • SCSI

Däremot hade jag en killkompis som har en lätt fetish för underkläder. Han kunde köpa saker åt mig emellanåt utan att nånsin få se dem på, bara för att han verkligen kände att den där stackars bh:n bara MÅSTE bli buren av nån.... =)
    Han hade god smak och bra ögonmått, så jag klagade inte!

• Ärla Minou

Men hävdade han någonsin att det var en present till dig för din skull?
    Än så länge tycker jag att det du säger är helt i stil med hur jag tänker...

• SCSI

Nja, det var ju mer så att han frågade om lov att köpa underkläder som present, för att han hittat nåt snyggt och inte hade nån tjej att ge den till. Hade han krävt, eller ens uttryckt en önskan, att få se underkläderna på hade det känts själviskt - men jag såg det mer som en win-win-situation faktiskt. Bägge blev glada och nöjda!
    =)

• Miss Cee

Har fått en hel del underkläder, alltid blivit glad.

Förutsatt att det
    a) är i rätt storlek, varken för stort eller för stort är ok
    b) är en typ av underkläder som hon gillar och själv kan tänka sig att bära.

Tex om hon tycker att string är obekväm så är det knappast en hit att köpa string för att du tycker att det är snyggt. Men underkläder i rätt storlek och i ett utförande som hon gillar är en utmärkt present. Det är en skön känsla att ha snyggt på sig under, även en helt vanlig arbetsdag.

Om det däremot är latex med kedjor och hål i grenen du är ute efter som måste du vaar jävligt säker på att hon själv går igång på sådant..

• Hadjelina

Hmm, hade nog känts lite dumt, då jag har väldigt svårt själv att hitta nåt som sitter bra, så hur skulle då han kunna lyckas? Annars att köpa fina kläder man själv gillar till sin respektive tycker jag är helt okej, så länge det är något som även mottagaren kan uppskatta.

Du är din egen lyckas smed
  • astalacasta

Jag blir jätteglad för underkläder eller vilka andra kläder som helst, för då vet jag att min sambo har plågat sig själv med att gå i klädaffärer trots att han hatar det enormt mycket, bara för att han ville köpa något som han vet att jag skulle uppskatta.

• Morbid Mistress

Jag blir glad. även om han har köpt det som "ögongodis" är det  inte värre för mig än när jag köper en tröja eller något annat jag skulle gilla att han bar.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Felicia6

Jag skulle bli glad över det och jag ser inte det som att han "köper åt sigsjälv" så att säga..

Precis som Morbid Mistress säger. Om jag köper en tröjja till han som jag tycker han skulle bli fin i och gilla att titta på så är det ju likadant..

Och jag köpte en kamera till min karl i present då han fyllde år men använder den lika mkt som han, är det oxå samma sak?

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • mandorle

Inte för mig,jag älskar korsetter och allt mer än min man gör det!

• mandorle

Det är också viktigt att dom köper någonting sexigt,men någonting du tycker om,om man känner sig bekvämt och vackert blir man sexigare.

• frk Carlsson

Alltså - får man ngt som man gillar och känner sig bekväm med så är det väl inget fel med. Jag har fått två rätt så dyra och sköna BH:ar av min kille och han köpte dem INTE för att jag skulle se sexig ut/känna mig sexig utan för att jag gillade just den BH-typen . Vi håller inte på och "sexar till oss" för varann i vårt förhållande.

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • Funkyiore

Det beror på. Är de sexiga underkläderna string/spets, så är presenten mer riktad mot min man (om han nu tycker sånt är 6igt) eftersom jag inte tycker sånt är bekvämt. Tycker min man däremot att hipsters o bh i bomull är lika 6igt och köper det åt mig, känner jag att presenten är riktad mer mot mig och att han får se mig i dessa blir en bonus åt honom. Jag hade inte blivit speciellt glad över spetsunderkläder eftersom jag tycker att min man vid det här laget borde veta vad jag tycker är bekvämt. Och det vet han, ska tilläggas.

Gläds åt det lilla för i slutänden, finns inget större
  • Seven Costanza

Äh, gillar man det han köper och vill ha det på sig behöver man väl inte överanalysera, vad är det för fel med presenter som gagnar båda? Om han däremot köpt något han vet att jag inte gillat eller något väldigt fetischinriktat utan att fråga först hade jag tagit det mer som ett "tvång", påpekat det och kanske inte använt det. Vardagligen när jag inte träffar min kille är det inte alltid jag tar det allra finaste spetskitet utan jag har hudfärgade basicgrejer också eftersom de passar bättre under ljusa tajta plagg. Tycker dock om att göra mig fin och hade vi bott ihop hade jag nog införskaffat lite mer underkläder, både för hans skull och för min, men jag är kräsen så jag hittar inte så mycket som jag tycker är värt att köpa.

Sedan vet jag inte om han egentligen bryr sig så mycket, han säger ju ingenting, så i teorin klär jag upp mig för mig själv. Det är ju inte så att jag är "rädd" att visa mig i vanliga undrkläder och jag har inte obekväma underkläder bara för att behaga honom, men jag hade absolut inte tagit illa upp om han hade köpt underkläder till mig.

Svar på tråden Underkläder = en julklapp till mannen själv?