• Fjorren

    Barn i början av Augusti -09

    Jag testade ett svagt plus imorse och hoppas resultatet var riktigt men måste testa om nån dag igen för att bli ordentligt övertygad.... men OM det stämmer bör jag enligt FL's beräkningar få en liten pluttis den 1a augusti 2009 Skrattande

    Själv bor jag i en närförort till Stockholm, är 34 år, gift och har en dotter på 16 månader.
    Det vore skoj lära känna andra som oxå just insett de väntar en bebis till nästa sommar Glad


    www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 19 november 2008
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 13:38
    BF listan

    BF 30 juli - Malmö07, 1:a barnet
    BF 1 augusti ? Fjorren, 2:a barnet. Järfälla (Sthlm)
    BF 3 augusti - The Viksan, 2:a barnet
    BF 3 augusti - Nufsan, 4:e barnet
    BF 4 augusti - Dillungan 2008, 2:a barnet
    BF 6 augusti - Aiiiiwa, andra barnet
    BF 8 augusti - Villhabebbe, 2:a barnet

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 19:09
    Nu finns BF listan i en egen tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m38656201.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 18:41
    --------------------------------------------------------------------------------------

    OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!

    INGA BF-listor skrivs i denna tråd!

    BF-listan finns i en helt egen tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-220/m38656201.html

    --------------------------------------------------------------------------------------
  • Svar på tråden Barn i början av Augusti -09
  • The Viksan

    Hej, här är en till som precis plussat (igår). Fick ett mf i ca v 6-7 i juli, så därför törs jag inte riktigt glädja mig fullt ut än... Men BF blir, om allt går som det ska ca 4/8.

    Jag är 27 år, gift med en dotter född okt-06. Bor 3mil norr om Örebro.


    ♥ Ida 061001 ♥
  • Fjorren

    Hej The Viksan Glad Grattis till ditt plus! 
    Jag testade ytterligare en gång imorse och fick ett till svagt plus...så det börjar kännas mer säkert nu Glad Vill nog gärna även testa mig med ett digitalt test men gravid tror jag nog jag är ändå.
    Vi får hålla tummarna att allt går vägen för oss nu Glad


    www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 19 november 2008
  • Vill ha bebbe

    Hej!

    Anlsuter mig till denna tråd, testade + idag trots 1 vecka kvar till BIM. Är min 3:e graviditet så symptomen gick inte att ta miste på! Började må illa på jobbet i fredags och sen under helgen har det bara blivit värre, igår somnade jag kvart i nio i soffan vlket aldrig händer annars! Bf 8/8-09

    Är 31 år, gift och har en liten son på 16 månader. Bor utanför Göteborg.

    Grattis till plussen! Håller tummarna för att allt går bra för oss.

  • Aiiiiwa

    Jag misstänker att jag är gravid, Jag hoppas, har inte Testat ännu. Men ifall Jag är så har ja BF enligt FL beräkning 6aug 09.

    Det klias i fingrarna och man vill ba till apoteket o köpa ett test. Men är rädd för att bli besviken.

    B.mens 28e nu, Får vänta tills dess....

    får bara *hålla tummarna* NU

    Med samma fakta som alla andra, skiljer sig min
    22år son född april06, ej gift, ensamstående. men ifall att, samma pappa som sonen.
    Låter kasnke knäppt och skaffa ett barn till, MEn för mig är barn MITT liv.

  • Andersson81

    Har testat + nu i fyra dagar... BIM-8 tills idag BIM-4. Har BIM 27/11 men symptomen går inte att ta fel på...
    Mår så illa att jag blir galen haha
    ömma bröst, magvärk i tjejmagen osv
    men testar i veckan igen.
    bor det en bäse så är det BF 3/8


    Älskade, efterlängtade Amanda 070824
  • Aiiiiwa

    Ne fråga till dig Andersson81Online

    Har du testat på morgon urin varje gg ?

    Apoteket har väll inte öppet en sönda va :/ ?!

  • Andersson81

    Nej inte morgonurin varje gång men oftast. idag 2 test o båda är poitiva
    Här där jag bor är inte apoteket öppet en söndag men i större städer


    Aiiiiwa skrev 2008-11-23 14:12:27 följande:
    Ne fråga till dig Andersson81OnlineHar du testat på morgon urin varje gg ?Apoteket har väll inte öppet en sönda va :/ ?!
    Älskade, efterlängtade Amanda 070824
  • Aiiiiwa

    Och tack för ditt svar :)..

    Då jag bor i en småstad får jag vänta tills imon, får tatt när man lämnar grabben på dagis.
    För nu kan jag nog inte vänta längre!! vill BARA VETA.

  • Fjorren

    Jag vet hur det kan klia i fingarna!! Hos oss var apoteket öppet även idag, så jag kilade in och köpte ett digitaltest; ska testa mig imorrn bitti igen... - även fast jag testat plus två dagar i rad, så känns det mer definitivt ifall det blir positivt även med ett digitalt test!
    Oj vad man kan tycka att timmarna segar sig fram när man längtar tills nästa morgon!

    Förresten...kul att det blivit fler som hittat hit till den här tråden Glad Hoppas vi alla verkligen har en varsin bebbe i magarna och att vi kan följas åt under de följande 9 månaderna Glad


    www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 19 november 2008
  • Aiiiiwa

    Va många test ni gör förresten.

    När jag va grav me sonen, så gjorde ja ett hemma, sedan ett på ungdomsmottagningen för det va gratis :P plus hon kunde fixa tid åt mig på Riksen ständer.
    19 som man var o rädd för att själv ringa o få tid. :)

    Dom dära digitala testen, är dom dyrare?
    Typ hur funkar dom , att efter några min står det gravid/inte gravid?

    för jag mena, vanliga kan man i princip se direkt så fort den sugit upp urinen om d blir pluss, lr två streck.

    Har alltid testat me vanliga o visat starkt positivt varje gg.
    (gjort ett par aborter innan som varit oplanerade grav.)

    Testar ni alla på morgon urin ? jag minsn inte vad aj gjort innan, tror ja glömt bort mig på morgonen så d har liksom blivit på förmiddagen i ställe.

Svar på tråden Barn i början av Augusti -09