När börja med sushi?
När är ett barn tillräckligt gammalt för att börja äta sushi? (Sådan sushi man får om man i Sverige beställer typ "10-bitars".)
Jag tänker främst på närings-/bakteriemässiga skäl om ni förstår hur jag menar.
När är ett barn tillräckligt gammalt för att börja äta sushi? (Sådan sushi man får om man i Sverige beställer typ "10-bitars".)
Jag tänker främst på närings-/bakteriemässiga skäl om ni förstår hur jag menar.
vattenlilja: Varför inte?
Det är ju såååå gott. Varför ge barn mat alls kan man lika gärna fråga då...
Dessutom vill jag att mitt barn skall lära sig att äta/uppskatta all mat, inte bara "svensk husmanskost". Fisk är ju dessutom jättenyttigt, särskilt när man inte förstört näringen genom upphettning.
Runt 18 månader var äldsta när han började tycka det var gott med sushi, han åt helst tonfiskbitarna och var inte så glad i wasabin . Lillasyrran var ett år ungefär.
Sushi är väl bättre att ge sina barn är Mc Donalds kan jag tycka.
Låt barn smaka på allt. De stimulerar deras smaklökar och viljan att prova nytt i framtiden.
jag tror att de som ger sushi till sina barn ger macdonalds också
Men jämför du sushi med öl?
Varför ge barnen köttfärssås? Falukorv? För att man äter det hemma! Och sushi har ju betydligt bättre ingredienser än tex pulvermos och korv.
Mina barn har ätit sushi från att de började äta samma mat som oss vuxna, runt 1 år ungefär.
Vi köper hem sushi som snabbmat när vi inte orkar laga mat alternativt att barnen väljer det för att de vill. Alltså vid samma tillfällen som många barnfamiljer väljer McDonalds istället.
Samma här.. När andra äter på McDonalds äter vi sushi... Men tydligen är det fel. Tycker vattenlija är ute och cyklar...