• Pumpalicious

Dåligt, Mammarazzi!

Beställde en barnvagn från Mammarazzi när dom hade 25% på hela sortimentet, leveranstiden skulle vara 4-6 veckor. Idag har det gått 6veckor och har har fortfarande inte hört ett knyst från butiken så jag skickade ett mail och frågade när vagnen kan beräknas komma, detta får jag till svar:

"Vi måste tyvärr meddela att nätbutiken Mammarazzi kommer att få nya ägare i december, så innan det kommer det inte komma in några vagnar.Fysiska butiken Mammarazzi kommer att stängas igen helt. Ni kan vänta tills vagnen kommer in i december eller annullera den. Då får ni självklart tillbaka det ni betalat. Kontakta oss med hur ni vill göra."

Jag frågar då när i december vagnen beräknas att komma, och då får jag till svar att dom inte vet. Blir då ganska irriterad och svarar:

"Jag tycker det är väldigt dåligt att ni inte har hört av er om detta tidigare, här sitter jag höggravid och är verkligen i behov av vagnen. Nu är det försent att beställa någon annanstans, dessutom blir den ju flera tusen kronor dyrare eftersom jag köpte den på rea hos er. Är vagnen ens beställd, eller kommer den att beställas först när de nya ägarna är på plats? Jag är otroligt besviken på hur ni har hanterat det här."

deras sista svar blir:

"Vi är också väldigt ledsna för detta, vi anställda fick själva detta beskedet för ett par dagar sedan. Så tyvärr har jag inga bättre svar till dig. Det enda min chef meddelat oss är just detta, att nätbutiken får nya ägare och de tar över alla liggande ordrar.Vagnen är beställd men inga leveranser görs innan de nya ägarna träder in."

Får det verkligen gå till på det här sättet?!

• Svar på tråden Dåligt, Mammarazzi!
  • Pumpalicious

vi har tagit den på avbetalning, har dock börjat betala av redan eftersom vi fått räkningar.
    JAG är BÄST skrev 2008-11-24 11:26:20 följande:

Har ni betalat den?
  • Rhonda Breeze

Ta kontakt med din konsumentvägledare på kommunen där du bor. ...om du orkar

Annars finns det ju jättemånga fina begagnade vagnar att köpa

• Pumpalicious

jo men hade jag velat ha en begagnad hde jag ju köpt det från första början. De äldre modellerna har inget ställbart handtag vilket jag behöver för den är alldeles för låg för mig annars. Det är ju just den vagnen jag vill ha.
    Rhonda Breeze skrev 2008-11-24 11:27:11 följande:

Ta kontakt med din konsumentvägledare på kommunen där du bor. ...om du orkarAnnars finns det ju jättemånga fina begagnade vagnar att köpa
  • MajaK

Som någon tidigare skrev - ta kontakt med kommunens konsumentvägledare!

De är ju skyldiga att leverera vagnen enligt avtal!

• Pumpalicious

okej, får försöka att göra det...

MajaK skrev 2008-11-24 11:34:37 följande:
    Som någon tidigare skrev - ta kontakt med kommunens konsumentvägledare! De är ju skyldiga att leverera vagnen enligt avtal!
  • JAG är BÄST

"Vagnen är beställd men inga leveranser görs innan de nya ägarna träder in."

Svar, NEJ så får det inte gå till. Kunderna ska inte påverkas något för att det tillträder en ny ägare.
    Är köpet redan gjort av den nya ägaren så ska det levereras.
    Även så ska det levereras OM den gamla ägaren står som ägare än.

Det som sker vid ett ägarbyte är ansökan om ett lån för lagret vilket görs på 1-2v. Inventering av lagret ska göras, vilket görs på EN DAG!!

Så dom har inga som helst ursäkter att komma med.

Säljaren har vetat om detta att en ny ägare skulle tillträda, då ska han fixa dom leveranser som ligger inne INNAN försäljning av företaget sker.
    Ett STOPP datum ska han också ha för nya betsällningar då dom är i det skede(bra tid innan) då ägarbytet sker så det hinnser levereras till kunderna.

• Teskedsmamman

Jag hade också stora problem att få min vagn i tid, jag fick vänta 3 mån har jag för mig... och de skylde på att Hauck inte levererade vagnarna...
    Först fick jag att den skulle komma i början på maj, hörde INGENTING, sedan mailade jag och fick veta att de skulle komma i början av juni, den 20 juni fick jag vagnen...

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Dåligt, Mammarazzi!