Några frågor till er som semestrat i Grekland
1)Det finns många semesterorter/öar. Var har du varit? Kan
du rekommendera detta "ställe"? Rhodos och Kreta, men bara Kreta nyligen (förra året), så jag berättar om det.
2) Något speciellt boende, hotell eller Lägenhet?
Jag åkte med min då fyraåriga dotter och bodde på Hotell Menia i Agia Marina. Det var jättefint - inte lyxigt, men ett perfekt familjehotell.
3) När åkte du? Hur var vädret?
I början på augusti. Det var MYCKET varmt (runt 35 grader i skuggan) och solen sken obarmhärtigt hela dagarna, men det var å andra sidan precis vad vi längtade efter också efter att den svenska sommaren hade regnat bort.
4)Vad fanns att göra? Dagsutflykter, sevärdheter...???
Det var så härligt att bada i poolerna och sitta vid havet, samt gå ut och äta en god måltid på någon restaurang direkt på stranden, att man eg. inte behövde några utflykter. Men vi åkte till Knossos en dag (arkeologiska utgrävningar från en 4.000 år gammal civilisation - mycket intressant!) och till Chania stad en dag (det var mysigt att äta lunch vid hamnen precis vid den turkiska moskéen, men annars så var det väldigt kommersiellt och mycket avgaser).
5) All inclusive eller inte?
Vi hade inte det; jag har aldrig haft det. Jag är rädd för att maten ska vara dålig eller dåligt varierad. Då känner man kanske ändå att man måste äta den, bara för att få valuta för sina pengar. Dessutom tycker jag att det är en del av reseupplevelsen att leta efter nya, spännande restauranger varje dag.