Hundförsäkring??
Hej! Någon som vet en bra men billig hundförsäkring?? Kanske finns en sida att jämföra olika försäkringar??
Hej! Någon som vet en bra men billig hundförsäkring?? Kanske finns en sida att jämföra olika försäkringar??
www.insplanet.com försäkringsmäklare som jag använder mig av. Annars finns konsumenternas försäkringsbyrå som jämför. Vi har Länets som bolag
Jag använder mig av IF till min hund. Har fungerat superbra!!
Du kan testa denna länk:
www.konsumenternasforsakringsbyra.se/jamfor/jamfor_forsakring_valj_bolag.asp&avd=JAMFOR&menu=JAMFOR
Läsvärd artikel ang. vad som skiljer försäkringarna åt beroende på hundras, ålder och var du bor.
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=329690&maNo=0
Råd & Rön nr 9, oktober 2008 jämför hundförsäkringar. Kanske värt att beställa tidningen?
Lycka till. Själv har jag Folksam som jag tycker är prisvärd. Funderade ett slag att byta till IF då självrisken alltid är densamma, inga extra procentsatser eller så.
Ett alternativ är att spara en ordenlig slant varje månad till ett hundkonto. Förhoppningsvis har du så pengar om olyckan skulle vara framme. Men med tanke på att en enkel operation lätt går på 15000 kronor, så är nog en försäkring ändå att föredra.
jag tycker med att du borde skaffa en bra försäkring.. det kan gå fort när olyckan är framme, det man minst kan tänka sig..
jag har LIV och sjuk försökring i IF både till min Border Collie och imn Birmakatt, just för att vad som helst kan hända och när det väl händer något kan det kosta mycket mer än vad man tror..
jag har mina djur ganska högt försäkrade ( de är trots allt mina familjemedlemmar) du har väl försäkrat ditt barn? sen är frågan vad du tycker är en billig försäkring? jag betalar 1690/helår på min BC. då ingår 6000kr i livförsäkring, sen sjukvård o dyl. upp till 45000kr,självrisken ligger på runt 2000kr (eftersom han trots allt är valp,kan hända mkt..)sen är det ALLTID bra att han en summa sparad om det händer något som khartoum sa.
det är ju ens livskamrat man håller om..
Jag betalar 2322 kr/år för min dv.schnauzer. Han är livförsäkrad för 15 600 kr och vet.vård för 40 000. Självrisken är 1500kr plus 20 procent på beloppet utöver den summan.
Att han är såpass högt livförsäkrad beror på att han använts i avel och jag räknar med att det kommer kosta mig lite mer om jag vill hitta en likvärdig hund att meritera osv. Egentligen en onödig lyx, kan tyckas, men det kostade inte så mycket mer per år att öka det beloppet.
Jag sparar 600 kr/månad på ett särskilt hundkonto så att jag har pengar när räkningen kommer samt extra pengar för ev. vet.vårdutgifter.
Jag skulle rekommendera dig att göra så, för då behöver man inte bli så nervös om något händer. Hittills har jag lyckats få flera tusen plus under åren eftersom han hittills inte varit sjuk.
Men sånt kan man ju aldrig veta...
Betalar 1700,- per år (Agria Plus) för Ola och när han insjuknade i somras kändes det inte som om vi betalat "för mycket" för hans försäkring. Det är värt varenda krona!
Tusen Tack för hjälpen! Nu får jag leta i försäkrings djungeln!!
Det är en chihuahua (ingen stamtavla så hon klassas som blandras)
Den låter ganska dyr, tycker jag, men å andra sidan är ju inte självrisken så hög - om den är 400kr?
oki... fattade som att du inte hade vovvsingen försäkrad alls...då förstår jag..