Inlägg från: Mising |Visa alla inlägg
  • Mising

Hundförsäkring??

Hej! Någon som vet en bra men billig hundförsäkring?? Kanske finns en sida att jämföra olika försäkringar??

• Svar på tråden Hundförsäkring??
  • Mising
    mliii skrev 2008-11-24 17:31:17 följande:
    jag tycker med att du borde skaffa en bra försäkring.. det kan gå fort när olyckan är framme, det man minst kan tänka sig..jag har LIV och sjuk försökring i IF både till min Border Collie och imn Birmakatt, just för att vad som helst kan hända och när det väl händer något kan det kosta mycket mer än vad man tror..jag har mina djur ganska högt försäkrade ( de är trots allt mina familjemedlemmar) du har väl försäkrat ditt barn? sen är frågan vad du tycker är en billig försäkring? jag betalar 1690/helår på min BC. då ingår 6000kr i livförsäkring, sen sjukvård o dyl. upp till 45000kr,självrisken ligger på runt 2000kr (eftersom han trots allt är valp,kan hända mkt..)sen är det ALLTID bra att han en summa sparad om det händer något som khartoum sa.det är ju ens livskamrat man håller om..
    Självklar har jag mitt barn försäkrat och självklart har jag min hund försäkrad med den bästa försäkringen hon kan ha, Jag är bara nyfiken på att jämföra försäkringar för att se om där var någon som var i samma klass som hennes försäkring men kanske liite billigare! Jag har Agria och betalar per år 2802kr.
    Livförsäkring på 5200kr (Blandras)
    Medicin/självriskperiod 400kr
    Agria plus Veterinärvård 60 000
    Självrisk: 1100kr samt 25% rörlig självrisk
  • Mising

Tusen Tack för hjälpen! Nu får jag leta i försäkrings djungeln!!

• Mising

Det är en chihuahua (ingen stamtavla så hon klassas som blandras)

Svar på tråden Hundförsäkring??