• Superhero

Babypulka eller "vanlig"? (15 månader)

Nu funderar jag på vilken sorts pulka jag ska köpa till min 15 månaders. Har hittat baby-pulkor, men frågan är - är dom bra?

www.lekmer.se/leksaker/Pulkor/Stiga%2C_froggy%2C_r%F6d
    www.stadium.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/sv_SE/-/SEC/ViewProductDetail-Start

Fördelarna verkar vara att det är ryggstöd. Det kan ju vara skönt om man ta en lite längre promenad, typ ner till affärn eller så.
    Men så har jag hört att dom kan vara lite korta i benen, trånga och att det fastnar snö under.. Nån som har någon erfarenhet? Är det bättre med en gammal hederlig pulka? Eller är en babypulka ett bra köp?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Babypulka eller "vanlig"? (15 månader)
  • panzermensch

Min åkte sk babypulka första två vintrarna.dvs som ett och 2 åring, nu åker hon snowracer

• TereseA

jag hade nog köpt den Rocko Baby på Stadium....den verkar vara bra för benen där..man kan sitta lite vikt med benen..fördel kanske om man har långa ben..

Akiim är mitt liv 071004
  • maye

vår babypulka välte väldigt lätt men det var väldigt bra med det höga ryggstödet. jag skulle köpa en vanlig, hade en babypulka ifjol ( då var hon strax över 1 är men den kändes väldigt liten då. benen fick inte riktigt plats

• Tjohalia

Jag hade köpt en riktig, babypulkorna har mina vuxit ur FORT! Dom har inte fått plats med benen helt enkelt...
    Min son som är 20 månader åker bob hur bra som helst förresten, kanske det skulle vara nåt?

• HullaDk

babypulkan funker bara om det e lite snö. Om det er tjokt med snö då fästner den baki och ramler ganske lätt til siden. Dom vanlige har också lite ryggstödd om man hitter dom "klassiske" modeller ock funkar lett till en 15 mdr. Det 'ar iaf voren erfarenhet

• sanne84

köpte en baby pulka till min son när han var 1år nu är han tre år och tycker fortfarande att den är rolig. Han har en snowracer också men pulkan är nog ändå roligast.

Svar på tråden Babypulka eller "vanlig"? (15 månader)