• Superhero

Babypulka eller "vanlig"? (15 månader)

Nu funderar jag på vilken sorts pulka jag ska köpa till min 15 månaders. Har hittat baby-pulkor, men frågan är - är dom bra?

www.lekmer.se/leksaker/Pulkor/Stiga%2C_froggy%2C_r%F6d
    www.stadium.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/sv_SE/-/SEC/ViewProductDetail-Start

Fördelarna verkar vara att det är ryggstöd. Det kan ju vara skönt om man ta en lite längre promenad, typ ner till affärn eller så.
    Men så har jag hört att dom kan vara lite korta i benen, trånga och att det fastnar snö under.. Nån som har någon erfarenhet? Är det bättre med en gammal hederlig pulka? Eller är en babypulka ett bra köp?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Babypulka eller "vanlig"? (15 månader)
  • Hanah

Jag tycker babypulkan är lagom till min snart 7-månaders. Tror en vanlig passar er bättre!

• Carinamamma84

Babypula så slart heeh vi har en och den är testad och jätte bra pula denna är säker har remmar och allt.

050607 - 080814
  • TereseA

jag hade inte köpt pulka utan remmar..hade inte litat på att barnet satt kvar..

Akiim är mitt liv 071004
  • BymBym

Benen ska helst vara lite böjda. Så om den känns liten när det gäller benen så gör det absolut ingenting

• Lilla Mimsan
    Superhero skrev 2008-11-24 16:13:54 följande:
    Svar på #1kan du berätta vad som var dåligt?
    Den vi köpte hade var trög, tyckte vi. SÅ det blir en vanlig i år!
  • TereseA
    BymBym skrev 2008-11-24 16:23:36 följande:
    Benen ska helst vara lite böjda. Så om den känns liten när det gäller benen så gör det absolut ingenting
    då är den pulkan jag länkade bra..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Superhero
    TereseA skrev 2008-11-24 16:21:35 följande:
    jag hade inte köpt pulka utan remmar..hade inte litat på att barnet satt kvar..
    jo det skulle vara skönt med remmar. fast jag tror visserligen hon skulle sitta kvar ändå. hon brukar sitta som ett ljus när vi drar hennes bobbycar ute.

tack allihopa för alla svar! mer åsikter tack!
  • TereseA
    Superhero skrev 2008-11-24 16:25:49 följande:
    jo det skulle vara skönt med remmar. fast jag tror visserligen hon skulle sitta kvar ändå. hon brukar sitta som ett ljus när vi drar hennes bobbycar ute. tack allihopa för alla svar! mer åsikter tack!
    ok..lycka till med pulka köpet...jag tänkte leta en på blocket för 50 kr..Skrattandehoppas bara på att det blir snö..är ju en fördel.
    Akiim är mitt liv 071004
  • Carinamamma84
    Svar på #18
    Snö finns det ute iaf haha mycket snöööö
    050607 - 080814
  • Superhero
    TereseA skrev 2008-11-24 16:28:48 följande:
    ok..lycka till med pulka köpet...jag tänkte leta en på blocket för 50 kr..hoppas bara på att det blir snö..är ju en fördel.
    här det massor av snö!! önskar att vi hade haft en pulka idag redan! blir till och handla imorn.

jag måste först bara bestämma mig VAD jag ska handla....
  • UllaBella

Dottern har kvar sin babypulka sen förra året, hon är 17 mån och är 84 cm lång. Funkar hur bra som helst. Vi har tänkt köpa en dubbelpulka så¨vi kan åka i backen med henne. Så det känns som två bra val för oss.
    Hon böjer inte på benen, hon har dem rakt ut i babypulkan med stöd av fällen.

• Kina79

jag hade inte köpt en babypulka till ett så gammalt barn. Det finns ju vanliga pulkor, som oxå har hyffsat ryggstöd. Babypulkorna välter så himla lätt, det gör inte vanliga.

• Maggiepuh

Jag köpte en babypulka till sonen för 2 år sedan (då var han 9 mån). han har haft denna pulka även i år, dock gick den sönder igår, så det blir en ny pulka denna säsongen och då blir det en vanlig. har aldrig haft problem att den vält osv. Köpte den på Överskottsbolaget för 49 kr.

• de blir en flicka

köpte en babypulka på ullared förra året då dotterna använde den. 070224 är hon född!
    tog ner babypulkan o en vanlig till helgens åkning o de blev babypulkan som var bäst.
    Glider som bara den, hon hade bena innan för men de var precis dock inget som störrde. Har storlek 86/92.

Svar på tråden Babypulka eller "vanlig"? (15 månader)