Inlägg från: Liindaa |Visa alla inlägg
  • Liindaa

Behöver hjälp fort.

Vi har en hankatt som är 4 månader.

Nu har vi skaffat en till kattunge, som är 8-9 veckor. En tjej.

Han katten är helt tokig. Han anfaller henne och bitter henne i halsen.

Nu har vi blivit tvungen att stänga in honom i sovrummet.

Vad ska vi göra?

• Svar på tråden Behöver hjälp fort.
  • Liindaa

Jag har släpt ut han. Men nu är han i sovrummet i gen.

Han vill inte leka, utan han är arg på henne. Och han tar och biter henne över halsen och nacken.
    Han biter så att hon skriker.

Först går han och kollar, sedan så läger han sig en bit bort och anfaller henne sedan..

Har försökt med att prata lugnt och klappa dom båda. Skvätta lite vatten på han. Stoppat in han i buren så att dom kan kika på varandra. Men ingen ting fungerar.

Vet inte vad jag ska göra nu?

• Liindaa

Han biter henne hårt, och hon skriker. Vågar knappt släppa ut honom..

Han är världens goast katt igentligen.

• Liindaa

Det verkar som att han försöker bita ihjäl henne.

Ska jag släppa ut honom?

• Liindaa

Vi kunde inte ha kvar den nya kissen.

Mats våran katt som vi hade innan, tyckte inte alls om att få en liten här hemma.
    Han bet henne över halsen och var jätte stygg.

Så Mats får vara ensam.

• Liindaa

Jag tror att det var något fel på kattungen.
    Den är jätteliten och kattmamman hade ätit upp all mat för den. Dom andra katterna i kullen hade kattmamman burit ut i skogen.

Mats katten som vi har var jätteelak mot den. Han bet lill katten i halsen och det såg ut som att han försökte döda den.

Har läst att om det är något fel på katten så försöker äldre katter att döda den.
    Och att kattungar försöker att försvara sig eller fräsa, den här katten var bara still och sedan försökte den springa i väg.

När Mats fick se kattungen så sprang han fram och bet tag i den direkt. Har även hört att katter biter tag men dom ska inte bita tag hårt med tänderna. Det gjorde Mats, när vi tog upp Mats så satt kattungen kvar i munnen.

Även fast det känns jättetråkigt att lämna bort den, så känns det även bra. Hade inte varit så roligt att vakna nu på morgen med en ihjälbiten kattunge.:(

Ett par kompisar till mig har tagit hon ist, dom har också katt, så jag ska snart ringa höra hur det har gått för dom under natten..

/ Linda.

Svar på tråden Behöver hjälp fort.