• Hon den an0nyma sn0karen

Finns det inga tjej lego"gubbar" längre?

När jag var lite fanns det tjejlego gubbar till passagerar flygplanen, tågen osv. MEN nu är det endast pojkgubbar med i dom där stora husen. Det ända lego som jag sett finns tjejer till är typ "film" legot som tex indiana jones. Men vart sjutton har tjejerna tagit vägen i tågen då? Åker inte kvinnor tåg eller? Eller har jag missat dom?
    Fan sonen har bara pojkgubbar vill se en av tjejerna också till samlingen av lego.

(TÄNKER just nu på "riktigt" lego som jag ser det, inte belville, duplo, och såna)

Slampa, en kvinna med samma sexuella moral som en man.
  • Svar på tråden Finns det inga tjej lego"gubbar" längre?
  • luthien77

nä, det finns det inte. jag har skrivit ett mycket agiterat brev till dem. fått svar om att de inte alls kan se snedfördelningen mellan könen om jag menar finns bland deras produkter. jeezuz. jag har varit så arg, nu gett upp lite. sonen har löst problemet så att en gubbe med skäggstubb numera är "mormor", ska det behöva vara så...? man undrar ju om alla anställda på Lego är födda på stenåldern.

• s k r i n d a

Jag har också mailat dem angående detta. Fick inte ens svar

Som tur är har både jag och maken massa Lego från 80-talet så för våra barn löser det sig ändå, men det är riktigt dåligt att de "raderat ut" alla kvinnor i Lego-världen.

• minnapinna

Det är samma sak med Duplo och Brio. Jag avskyr det.

• s k r i n d a

minnapinna: nej men Duplo finns det många tjejer till (har iofs inte räknat, men tjejerna är inte i någon alarmerande minoritet iaf).

• mmonika77

I julkalendern finns det kvinnor i legot!

• mmonika77

Inte för att jag orkar bry mig eller ens tänkt på det.

• helge74

I duplo finns tjejer killar med olika färg på huden till och med!!!

Lego vet jag inte... men om det inte finns så borde man kunna anmäla dem för diskri kanske

• minnapinna

skrinda,
    jag hittar aldrig! Kan du länka?

• minnapinna

skrinda,
    och jag vill inte gärna att det följer med ett prinsesslott med flickan.

Jag undrar: när man köper en ambulans, brandbil eller polisbil - varför är det alltid pojkar som kör?

• s k r i n d a

Har inga länkar, men dotterns större Duplolådor är:

- Bondgård
    - Zoo
    - Hus
    - Tåget Thomas
    - Byggare Bob
    - Prinsess-stall

I alla dessa har tjejer följt med utom Thomas-lådan och den var det ingen "gubbe" alls i. Men till de mindre lådorna hon har (sopbilen, ambulansen och polisbilen) följde tyvärr inga tjejer med, vilket självklart sänder tråkiga signaler (men jag har för mig att den lilla lådan med zoo-fordon endast innehåller en tjej)

Svar på tråden Finns det inga tjej lego"gubbar" längre?