• firepuzz

berätta om soda stream smaker!

Ja idag har jag införsaffat mig en soda stream och nu tänkte jag starta en tråd om vilka smaker osv som folk tycker om?

så berätta om vad ni bara älskar och vilka som smakar usch

• Svar på tråden berätta om soda stream smaker!
  • AnnaGBG

Jag köpte Must häromdagen. Den var verkligen skitgod. Annars är jag rätt kräsen vad det gäller julmust.

Annars brukar jag oftast bara dricka kolsyrat vatten så jag vet inte mer

• firepuzz

must ingic i min jag öpte idag och den är god. men hur mycket kolsyra har du i din maskin och sedan hur mycket must tar du?

• LyNxQ

Har en liten blå glasflaska med päronsmak (blir "lokaliknande")
    Ganska god, söt smak. Påminner väl mest om piggelin.
    Är helt okej om man inte har för mycket i!! (15 droppar i en liter blir bra tycker jag. 30 är originaldosen)

Har även provat SodaStream original hallon. Den smakade mest färgämne.
    Har också provat SodaStream Naturals, men fattar inte om man ska ha kolsyrat vatten till eller om det bara är svindyr vanlig saft

• AnnaGBG

Jag kolsyrar till första "brölet" i maskinen Jag tar så mycket must man skall enligt markeringen inne i korken.

• LyNxQ

Det hade vart skoj om det stod så i bruksanvisningen

• AnnaGBG
    LyNxQ skrev 2008-11-25 00:51:25 följande:
    Har en liten blå glasflaska med päronsmak (blir "lokaliknande") Ganska god, söt smak. Påminner väl mest om piggelin. Är helt okej om man inte har för mycket i!! (15 droppar i en liter blir bra tycker jag. 30 är originaldosen) Har även provat SodaStream original hallon. Den smakade mest färgämne. Har också provat SodaStream Naturals, men fattar inte om man ska ha kolsyrat vatten till eller om det bara är svindyr vanlig saft
    Det är bara vanlig saft. Köpte den också

Pink Grapefruit är förresten god! Och de där glasflaskorna som blir mineralvattenliknande.
  • AnnaGBG
    LyNxQ skrev 2008-11-25 00:52:58 följande:
    Det hade vart skoj om det stod så i bruksanvisningen
    Ja, eller hur? Jag kommer inte ihåg vad de kallar det....?
  • firepuzz

okeej... bra att man får lite tips jag har ju bara testat must än

• LyNxQ

Köpte en stor flaska med nån ganska odryg, men väldigt god hallonsoda. Det var inte SodaStream utan nåt annat märke.. (med stjärnor på tror jag. fanns i Elektrolux home-affären på Munkeland)

Varför gör SodaStream en saft? Dyr var den och inte särskilt god (tropisk)

Jag tycker att det är synd att de har en massa konstiga sötningsmedel i essenserna!

• jag vill också

Brukar köpa vanlig fun light tropical fruits. Blir jättegott!

Svar på tråden berätta om soda stream smaker!