• firepuzz

berätta om soda stream smaker!

Ja idag har jag införsaffat mig en soda stream och nu tänkte jag starta en tråd om vilka smaker osv som folk tycker om?

så berätta om vad ni bara älskar och vilka som smakar usch

• Svar på tråden berätta om soda stream smaker!
  • LyNxQ

Ett annat tips är att blanda i bara lite vanlig typ Loka eller Ramlösa. Det ger faktiskt ganska mycket smak

• Zenobia

På elgiganten har dom börjat sälja en annan smaksättare, finns cola, fruktsoda,must, apelsin osv. I den är det bara rent socker och inga andra mystiska och konstiga tillsatter.
    Colan och musten var väl så där då och man behövde ta i mer av tillsattsen. Men dom andra var toppen. En flaska räcker för 6 liter och kostar 49kr. Sen var det nån kampanj köp 5 betala för 4 styckna här oss.

• N1klas
    AnnaGBG skrev 2008-11-25 00:52:10 följande:
    Jag kolsyrar till första "brölet" i maskinen Jag tar så mycket must man skall enligt markeringen inne i korken.
    Det står att de rekommenderar 3 "tryck" bara.

Jag gillar "Red Berry mix". Min favorit. Colan funkar också bra.
  • firepuzz

jag tog 3 tryck idag på min som jag köpte idag men blev ju knapp något kolsyra

• N1klas

Jag brukar trycka tills dess att maskinen "pruttat" tre gången. Det är mycket mer än 3 tryck men jag tycker det blir bra.

• AnnaGBG
    firepuzz skrev 2008-11-25 01:26:14 följande:
    jag tog 3 tryck idag på min som jag köpte idag men blev ju knapp något kolsyra
    Faderator skrev 2008-11-25 01:43:26 följande:
    Jag brukar trycka tills dess att maskinen "pruttat" tre gången. Det är mycket mer än 3 tryck men jag tycker det blir bra.
    Ja, det är ju de där brölen/pruttarna som de menar. Man skall ju trycka med kanska korta hårda tryckningar. Trycker man tills maskinen brölat en gång blir det lagom här men jag har för mig att det i bruksanvisningen står att det är lite?

Två bröl är mittemellan och 3 bröl är mycket. Det blir ju alltså MER än tre tryckningar.
  • N1klas
    AnnaGBG skrev 2008-11-25 09:03:43 följande:
    Ja, det är ju de där brölen/pruttarna som de menar. Man skall ju trycka med kanska korta hårda tryckningar. Trycker man tills maskinen brölat en gång blir det lagom här men jag har för mig att det i bruksanvisningen står att det är lite? Två bröl är mittemellan och 3 bröl är mycket. Det blir ju alltså MER än tre tryckningar.
    Det står "Tre tryck" och det blir ju knappt ett bröl.
Svar på tråden berätta om soda stream smaker!