• firepuzz

berätta om soda stream smaker!

Ja idag har jag införsaffat mig en soda stream och nu tänkte jag starta en tråd om vilka smaker osv som folk tycker om?

så berätta om vad ni bara älskar och vilka som smakar usch

• Svar på tråden berätta om soda stream smaker!
  • firepuzz

på min står det tryck 3 gr för lite kolsyra och 5 gr för mycket

• AnnaGBG
    Faderator skrev 2008-11-25 12:25:02 följande:
    Det står "Tre tryck" och det blir ju knappt ett bröl.
    Fast i min bruksanvisning står det att man skall trycka med korta fasta tryckningar tills man kommer till 1, 2 el 3 bröl.

( Det står ju inte bröl men jag hittar den inte just nu. Måste leta så jag får reda på vad de kallar de där brölen )
  • AnnaGBG
    AnnaGBG skrev 2008-11-25 14:48:52 följande:
    Fast i min bruksanvisning står det att man skall trycka med korta fasta tryckningar tills man kommer till 1, 2 el 3 bröl. ( Det står ju inte bröl men jag hittar den inte just nu. Måste leta så jag får reda på vad de kallar de där brölen )
    Jag hittade den. De kallar det för "surr". Efter 2-3 tryckningar kommer första surret. 3 surr ger standardhalt av kolsyra och 5 surr gör det extra sprudlande. Allt enligt bruksanvisningen
  • firepuzz

men det kanske äe olika beroende på vilken soda stream man har?

• AnnaGBG
    firepuzz skrev 2008-11-25 14:54:24 följande:
    men det kanske äe olika beroende på vilken soda stream man har?
    Ja, det är möjligt? Jag har den svart/silvriga som heter Design. ( jäkla fjantigt namn, den vita är inte designad, eller? Den monterades ihop med ögonbindel och så fick det bli vad det blev? )
  • firepuzz

jag har med den svart silviriga.

• N1klas

På hemsidan står det "tre tryck"
    Jag kör de där tre brölen iaf.

• N1klas

Vi har också den svart/silvriga.

• AnnaGBG
    Faderator skrev 2008-11-25 15:03:04 följande:
    På hemsidan står det "tre tryck" Jag kör de där tre brölen iaf.
    JA!!! Du har sagt det där om tre tryck nu! I min bruksanvisning står det som jag skrev!!! Och då har jag ju rätt! Räcka ut tungan
  • N1klas

Jag menade alltså inte att jag inte trodde dig.

• anmara

Jag använder fun light som samksättare. Hallon, jordgubb och apelsin är favoriterna.

• fabri

Måste nog skaffa en soda stream, tryck, surr och bröl
    verkar ju vara ett riktigt lördagsnöje

Svar på tråden berätta om soda stream smaker!