• AnnaGBG

berätta om soda stream smaker!

Jag köpte Must häromdagen. Den var verkligen skitgod. Annars är jag rätt kräsen vad det gäller julmust.

Annars brukar jag oftast bara dricka kolsyrat vatten så jag vet inte mer

• AnnaGBG

Jag kolsyrar till första "brölet" i maskinen Jag tar så mycket must man skall enligt markeringen inne i korken.

• AnnaGBG
    LyNxQ skrev 2008-11-25 00:51:25 följande:
    Har en liten blå glasflaska med päronsmak (blir "lokaliknande") Ganska god, söt smak. Påminner väl mest om piggelin. Är helt okej om man inte har för mycket i!! (15 droppar i en liter blir bra tycker jag. 30 är originaldosen) Har även provat SodaStream original hallon. Den smakade mest färgämne. Har också provat SodaStream Naturals, men fattar inte om man ska ha kolsyrat vatten till eller om det bara är svindyr vanlig saft
    Det är bara vanlig saft. Köpte den också

Pink Grapefruit är förresten god! Och de där glasflaskorna som blir mineralvattenliknande.
  • AnnaGBG
    LyNxQ skrev 2008-11-25 00:52:58 följande:
    Det hade vart skoj om det stod så i bruksanvisningen
    Ja, eller hur? Jag kommer inte ihåg vad de kallar det....?
  • AnnaGBG
    firepuzz skrev 2008-11-25 01:26:14 följande:
    jag tog 3 tryck idag på min som jag köpte idag men blev ju knapp något kolsyra
    Faderator skrev 2008-11-25 01:43:26 följande:
    Jag brukar trycka tills dess att maskinen "pruttat" tre gången. Det är mycket mer än 3 tryck men jag tycker det blir bra.
    Ja, det är ju de där brölen/pruttarna som de menar. Man skall ju trycka med kanska korta hårda tryckningar. Trycker man tills maskinen brölat en gång blir det lagom här men jag har för mig att det i bruksanvisningen står att det är lite?

Två bröl är mittemellan och 3 bröl är mycket. Det blir ju alltså MER än tre tryckningar.
  • AnnaGBG
    Faderator skrev 2008-11-25 12:25:02 följande:
    Det står "Tre tryck" och det blir ju knappt ett bröl.
    Fast i min bruksanvisning står det att man skall trycka med korta fasta tryckningar tills man kommer till 1, 2 el 3 bröl.

( Det står ju inte bröl men jag hittar den inte just nu. Måste leta så jag får reda på vad de kallar de där brölen )
  • AnnaGBG
    AnnaGBG skrev 2008-11-25 14:48:52 följande:
    Fast i min bruksanvisning står det att man skall trycka med korta fasta tryckningar tills man kommer till 1, 2 el 3 bröl. ( Det står ju inte bröl men jag hittar den inte just nu. Måste leta så jag får reda på vad de kallar de där brölen )
    Jag hittade den. De kallar det för "surr". Efter 2-3 tryckningar kommer första surret. 3 surr ger standardhalt av kolsyra och 5 surr gör det extra sprudlande. Allt enligt bruksanvisningen
  • AnnaGBG
    firepuzz skrev 2008-11-25 14:54:24 följande:
    men det kanske äe olika beroende på vilken soda stream man har?
    Ja, det är möjligt? Jag har den svart/silvriga som heter Design. ( jäkla fjantigt namn, den vita är inte designad, eller? Den monterades ihop med ögonbindel och så fick det bli vad det blev? )
  • AnnaGBG
    Faderator skrev 2008-11-25 15:03:04 följande:
    På hemsidan står det "tre tryck" Jag kör de där tre brölen iaf.
    JA!!! Du har sagt det där om tre tryck nu! I min bruksanvisning står det som jag skrev!!! Och då har jag ju rätt! Räcka ut tungan
Svar på tråden berätta om soda stream smaker!