• Stjäärnklart

ont i skinkan ut i höften

iband känns det inget alls, men så ett o tre så bara hugger det till så man stannat till och får som ett hugg, kramp eller vet egentligen inte hur ja skall förklara, men förbannat ont gör det! och det sitter bara på höger sida.. vad i hela friden kan det vara? nån aning?

• Svar på tråden ont i skinkan ut i höften
  • lunkentuss

ischias tror jag det kan vara... Jag hade precis så, ont i skinkan liksom som strålar ut. Döont! Är nån nerv där som kan komma i kläm tydligen..

Det var folk runt omkring mig som sa att det nog var ischias, men jag fick det aldrig bekräftat av bm elr så...

• Stjäärnklart
    Svar på #1
    okej.. kan det komma hur tidigt som helst eller? är i v.9+1
  • Sessan2

Jag har oxå väldigt ont mitt på skinkorna. Det känns ungefär som världens träningsvärk men det vet jag att det inte kan vara! Det brukar tillta på eftermiddagen och är som värst på kvällarna. När jag reser mig upp så gör det väldigt ont. Någon mer som känner igen sig i detta?

• xenaa

låter som ischias. jag hade det rätt tidigt denna graviditet. det strålade från skinkan ner till benet.
    och det kunde nästan som krampa till och man var tvungen att stanna till. skitont gjorde det!
    nu har de lugnat sig iaf. nu lider man av foglossning ist *suck*

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Hallowed

Det låter absolut som ichias, vilket iochförsig är vanligt i graviditet men det är väldigt vanligt annars med. Jag har haft ont av ichias i flera år (är 29). Oftast är det en punkt på skinkan som det strålar från, ner längs utsidan/baksidan av benet. Kan sträcka sig en bra bit ner mot knät. Känn från där det gör ont på skinkan och se om du kan följa det onda en bit, då är det säkert ichias.
    Jag är i vecka 16 nu och har haft min värk i den här omgången sen innan jag blev gravid, hoppas den inte sitter i hela graviditeten bara:(
    Ha det!

• Sessan2

Får väl hoppas att det är en övergångsperiod! På mig så strålar det inte ner i benet utan det sitter enbart på skinkorna eller sätet kanske man säger.

• Stjäärnklart

ja nu när ja läser om vad ni skriver tror ju jag att det är ichias. just med de här att det ilar/strålar!

tack för alla svaren

• Lollipop

Jag väntar mitt fjärde barn och har haft en sån smärta två tidligare graviditeter och då har det börjat i v8. Nu började det förra veckan (då v16) Jag har hela tiden trott att det var ichias men i går var jag hos läkaren och tog upp detta och han sa att det var foglossning och kollade mina SI-leder.
    Han undersökte mig genom att jag låg på rygg sen böjde han upp mitt ben så att vinkeln mellan låret och magen var 90 grader sen böjde han knät i 90 grader och så tryckte han knät neråt och då gjorde det väldigt ont, han förklarade att det var så han kollade SI-leder.
    Hoppas du förstår vad jag menar lite svårt att förklara så här.

• Stjäärnklart

okej.. men om det är foglossning, vad gör man åt saken? tar de lugnt eller?

Svar på tråden ont i skinkan ut i höften