• Disas mamma

La Fabulös Traude - est. in 2006

Glamour
    Matporr
    Vin
    Snacks i allmännhet - ostbågar i synnerhet
    Småbarn
    Litteratur

Här softar ett gäng sköna och smarta damer:
    Disas mamma
    Doudoune
    Cicia
    Glennglenn
    Bellan
    Mamma Kulta
    Karinski

Tråden är död - Länge leve La Traude!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:11
    Vojne, vojne. Jag glömde allas vår Magenta i presentationen. Jag hoppas att jag i min förvirring inte glömt någon annan.

• Svar på tråden La Fabulös Traude - est. in 2006
  • glennglenn

Elsa åt litegrann och nu har hon gått och lagt sig...för andra gången....hon bajsade precis när hon skulle sova så jag fick ta upp henne och byta blöja. Hennes avträde stinker något helt otroligt så hon är nog inte helt bra i magen ännu.  Jag lovar att DM:s äggmök är rena rama parfymen i jämförelse. Flört

Nu ska jag ta en kopp kaffe, en bit mörk choklad och lägga mig och läsa sista kapitlet i Tillsammans är man mindre ensam. Glad

• Disas mamma

Kul att du nämnde det igen GG! Nyss frågade min rumskamrat "Är det Värö (pappersbruket) eller avlopp det luktar?" Fräscht va?! SkrattandeFot i munnnen 

Lilla Elsa är trött, Disa sov också flera gånger per dag när hon var sjuk. Hon tog små tupplurar i soffan.

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.
  • glennglenn

Så din rumskamrat har inte vant sig heller? Jag trodde att man inte kände det efter att man varit där några månader - som i Sundsvall alltså. Glad

Nu är en del av mig sugen på att köpa duk och oljefärger och sätta igång att måla tavlor, en annan del av mig vill sy gardiner och ett överdrag till puffen i vardagsrummet....eller varför inte börja koda webb till mitt företag. Kreativitetsbehovet smyger sig på...i hjärnan....men kroppen orkar inte riktigt ta tag i det och förnuftet rationaliserar bort det med saker som jag borde och måste göra i stället av min lediga tid.

Solen skiner ute, men Elsa behöver nog snarare vila än gå ännu en skogspromenad så frågan är: Ska vi baka en kaka ihop eller ska vi fram vattenfärgerna så kanske jag också kan måla lite och vara lite kreativ? Vi kanske hinner både och.

• Karinski

Har varit i parkcafet hela formiddagen och Noa har lekt i sandladan medan jag druckit latte och pratat med ett par andra mammor Noa kan bli sa uppslukad av att leka och skrota runt att han glommer att jag ar dar...det ar sa skont!

Sur man! Satta mig ner och prata med honom...Nej. Jag tror inte Tadek vet sjalv varfor han kanner sig lag och jag har ingen lust att analysera. Han kan bli sa arg och uppeldad over smasaker som han laser i tidningen eller irriterad pa kollegor etc och sa drar han med sig det humoret hem. Jag vill ha lugn och ro sa det passade mig alldeles utmarkt att han satt och tjurade i koket. Han ar som en 80-arig gubbe och det skulle passa honom perfekt att ha en gammal kapp att vifta med nar han sag ungdomar slanga skrap eller bilar sta felparkerade.

• Karinski

Jag tycker forresten allvadersstovlarna ar sa varmt fodrade att de verkar varmare an Noas vinterkangor fran Kavat som han hade tidigare. Han har haft dem i sno och minusgrader. *reklampausen ar over*

Nu vill jag att Noa ska sova. Ska dra for gardinerna och satt pa lite musik och forhoppningsvis tittar jag in har igen om en kvart...

• Doudoune

Nu vill jag dela med mig av ett tips till DM: Gå och mät Disas fötter i en butik. Vi lade märke till att Evas fötter var svinkalla efter en promenad i Eccokängorna, och fick genast för oss att det var skorna som var för små. När vi mätte fötterna och kängorna i en butik visade det sig att skorna inte alls var för små, inte på långa vägar. Ett par ullsulor och tjoff! så var fossingarna varma igen.

Stackars Elsa! Det låter som en jobbig magsjuka. Eva ser man också fort på när hon blir sjuk, i ansiktet. Tänk den som hade så lätt för att magra.

• Doudoune
    Nu är jag färdig med mitt Sisyfosjobb. Det gick snabbt och smärtfritt och jag passade på att göra det under ruschen då deltagarna kom in, medan jag stod i receptionsdisken. Det kändes bra att ha något att pyssla med då så att de tror att man är viktig *MOOOAHAHAHA*...
  • Karinski

Nu sover han. Kaffet ar snart klart.

• Doudoune
    Confessions du jour: Inköp av följande artiklar: En ny mascara från Clarins, kajalpenna från samma märke samt ett underbart glittrigt gloss i knall.korall från Chanel. Jag tänkte på Bellans rekommendation och sprutade på mig lite Coco Mademoiselle på handen, men den är för pudrig för mig.

LYCKA TILL I MORGON, BELLAN!
  • Karinski

*har fatt hicka*

Ullsulor ja. De ar ju suverana.

GG. Jag ar saker pa att grannarna inte bara tycker Ramses ar trevlig, utan husse, matte och lillmatte ocksa.

Svar på tråden La Fabulös Traude - est. in 2006