• Anonym

Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt

Vad är det för hot?? Att säga att man kommer att vara otrogen om partnern går upp i vikt??
    Känns det verkligen tryggt att vara tillsamans med någon som är så?

• Anonym

Anonym (Tjockis) skrev 2008-11-26 10:30:03 följande:

Det var inte menat som ett hot. Han sa att om vi får barn tillsammans så kommer han inte lämna mig. Men om han inte kan ha sex med mig längre så är han rädd att det blir med någon annan.
    Fast det är ju ett hot, hur man än lindar in det.
    Han är självklart skitläcker med en trimmad kropp och har samma krav på sig själv?
  • Anonym

Har du tänkt på hur du kommer må om du blir gravid?

• Anonym

Som en som haft ätstörningar och gått på behandling måste jag säga att jag hoppas att jag aldrig ställs inför en sån situation igen. Hade min kille sagt så till mig så skulle jag nog inte klara av att ha ett förhållande med honom pga hur dåligt jag skulle må själv.
    En del av behandlingen för ätstörningar ingår ju att man ska få bort bantar tänket att man inte ska banta och aldrig bör ramla in i det igen (givetvis finns det undantag precis som för allt annat).
    Ursäkta ts men för mig låter det inte som att du mår bra av det här...

Mitt i mina ätstörningar hade jag en kille (sedan 8 år) som aldrig riktigt förstod vad det innebar och inte kunde hantera eller ge mig den stöttning som behövdes. Vi kunde inte fortsätta vara tillsammans...

Oavsett hur viktig fysisk attraktion är så är det aldrig viktigare än ditt psykiska välmående!

• Anonym
    ludenben skrev 2008-11-26 11:02:08 följande:
    Det är aldrig fel att tänka på att hålla vikten men man bör stanna upp när det blir en fixering!!
    har man haft ätstörningar så är det fel ibland....
  • Anonym

Men tänker du inte på framtiden då? Du kommer inte att vara snyggare om 10-20 år! Om du blir gravid förfaller du ju i killens ögon, likaså gör åldrande sig påmint på varje levande inivid.

Jag har också varit med en sån här kille, jag vägde 55 kilo till 165 cm och han sa att jag var för mullig. Jag mådde jättedåligt av känslan att han tyckte så, och hade garanterat dragit på mig ätstöringar om jag fortsatt i hans sällskap.

• Anonym

Jag är 29 år,och är oxå fixerad över vikt kost och träning.

Jag och min man pratade ochså mycket om detta,att ingen av oss tänder på tjocka.Så vi har hållit oss i bra trim.
    Jag har ochså fött 2 barn,och vi hade inte sex när jag började gå upp i vikt.Men han visste att detta bara var tillfälligt,och han visade mig kärlek på massa andra sätt så jag saknade inte sexet heller.
    Sexet kom igång efter förlossningen då jag gått ner igen,och min man stod vid min sida hela tiden.
    Han klankade aldrig på mig,berätta aldrig elaka saker,nej han visade sin kärlek ännu mer även om han för tillfället inte tände på mig.

Jag är lyckligt lottad,nu är jag snygg igen och allt är som vanligt.
    För oss är ytan lika viktig som insidan är,vi vill ha bägge delarna,inte bara insidan.

Svar på tråden Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt