• Anonym (Tjockis)

Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt

Min sambo sa igår att han är jätterädd att jag ska gå up i vikt. Jag har alltid vetat om att han inte tycker om tjocka tjejer och att han tycker det är viktigt med träning och rätt mat.

Jag pendlar en hel del i vikt. Tränar jag och äter rätt så har jag kanske strl 30 på jeans men slarvar jag så går jag snabbt upp till strl 33.

Min sambo sa att han inte tycker det är attraktivt när jag är tjock. Han tänder inte på det. Det gjorde så ont att höra men jag förstår honom. Själv trivs jag inte med min kropp och tycker verkligen själv jag måste gå ned i vikt. Problemet är att jag har så stressigt på jobbet nu och liksom inte hinner/orkar träna på kvällen.

Och själv tycker jag det är viktigt att han håller sig i trim. Han är väldigt vältränad men kan också få lite mage när han slutar träna.

Han sa också att han är rädd att jag ska bli tjock i framtiden om vi skaffar barn och så. Att jag ska sluta bry mig om min kropp och att han inte ska finna mig attraktiv alls längre. Och kanske vara otrogen.

Saken är nu den att jag lidit av ätstörningar i tonåren. Anorexi och bulemi i perioder. Det var skitjobbigt och jag är så rädd att få tillbaka dem. Jag har funderat på att börja kräkas igen nu när jag inte hinner träna men liksom inte vågat.

Berättade detta för sambon som fick så dåligt samvete för att han sa som han kände. Men han kan såklart inte hjälpa hur han känner!

Hjälp! Någon som känner igen sig?

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt
  • Anonym

Vad är det för hot?? Att säga att man kommer att vara otrogen om partnern går upp i vikt??
    Känns det verkligen tryggt att vara tillsamans med någon som är så?

• Anonym (Tjockis)

Det var inte menat som ett hot. Han sa att om vi får barn tillsammans så kommer han inte lämna mig. Men om han inte kan ha sex med mig längre så är han rädd att det blir med någon annan.

• Anonym

Anonym (Tjockis) skrev 2008-11-26 10:30:03 följande:

Det var inte menat som ett hot. Han sa att om vi får barn tillsammans så kommer han inte lämna mig. Men om han inte kan ha sex med mig längre så är han rädd att det blir med någon annan.
    Fast det är ju ett hot, hur man än lindar in det.
    Han är självklart skitläcker med en trimmad kropp och har samma krav på sig själv?
  • Anonym (_)

Anonym (Tjockis) skrev 2008-11-26 10:30:03 följande:

Är han verkligen något att ha då? En partner ska tycka om en precis som man är och blir.

Och tjockis? Snälla, jag har storlek 50. 33 är ingenting så kalla dig inte tjockis.
  • ilalila

Jag tycker det låter helt sjukt att hota med otrohet osv... Skulle min man säga så skulle jag ju fundera på om han verkligen gillar mig, min personlighet, mitt inre!

Sen kan jag ändå tycka att det är klart att man ska vara fin inför varandra osv, men man stöttar, inte hotar varandra, när man behöver hjälp!

• Suzanne

Jag tycker inte han har en vettyg syn....
    Nu älskar ni ju varandra...så inte så lätt att göra slut bara för det.....men å andra sidan så tycker han ju inte om dig som du är....om du råkar gå upp något kilo...

Jag tycker inte att du ska börja kräkas och få tillbaka din gamla sjukdom...

Skulle du lämna honom så kommer du hitta en kille som verkligen älskar dig som du är!

Följ ditt hjärta...
    Kram

• colanappen

håller med ovan... skulle bli tokig om min gubbe skulle säga ngt liknande... passar det inte så dra skulle vara mitt svar

• ilalila

Kan ni inte gå ut på en promenad tillsammans varje kväll samt göra en veckomatsedel som ni sedan följer. Då kan ni se till att det blir nyttig och bra mat. Och sen unna dig något avkopplande, typ massage eller något.

• Fru H

Det där att säga att han är rädd att han ska ha sex med någon annan om du går upp i vikt och blir oattraktiv i hans ögon, det är inget annat än känslomässig utpressning, vare sig han menade det eller inte. FULT sagt!

Usch vad jobbigt att leva under den press du gör, särskilt med den bakgrunden du har. Vet han om den? I så fall är det ännu mer okänsligt av honom.

Det är generöst av dig att visa sådan förståelse för honom, men med tanke på att du startar en tråd om det så inser du säkert själv att det är något som inte är bra här.

Hur orkar du leva med sån press på dig, i längden? Det måste ju vara jättetärande..

Kvack, kvack, kvack. Så säger ankan.
  • frigis
    Anonym (Tjockis) skrev 2008-11-26 10:25:18 följande:
    Min sambo sa igår att han är jätterädd att jag ska gå up i vikt. Jag har alltid vetat om att han inte tycker om tjocka tjejer och att han tycker det är viktigt med träning och rätt mat.Jag pendlar en hel del i vikt. Tränar jag och äter rätt så har jag kanske strl 30 på jeans men slarvar jag så går jag snabbt upp till strl 33.Min sambo sa att han inte tycker det är attraktivt när jag är tjock. Han tänder inte på det. Det gjorde så ont att höra men jag förstår honom. Själv trivs jag inte med min kropp och tycker verkligen själv jag måste gå ned i vikt. Problemet är att jag har så stressigt på jobbet nu och liksom inte hinner/orkar träna på kvällen.Och själv tycker jag det är viktigt att han håller sig i trim. Han är väldigt vältränad men kan också få lite mage när han slutar träna.Han sa också att han är rädd att jag ska bli tjock i framtiden om vi skaffar barn och så. Att jag ska sluta bry mig om min kropp och att han inte ska finna mig attraktiv alls längre. Och kanske vara otrogen.Saken är nu den att jag lidit av ätstörningar i tonåren. Anorexi och bulemi i perioder. Det var skitjobbigt och jag är så rädd att få tillbaka dem. Jag har funderat på att börja kräkas igen nu när jag inte hinner träna men liksom inte vågat.Berättade detta för sambon som fick så dåligt samvete för att han sa som han kände. Men han kan såklart inte hjälpa hur han känner!Hjälp! Någon som känner igen sig? Vad ska jag göra?
    Bryt med honom han verkar ju inte klok i huvet
    Skillnaden mellan en idiot och en icke idiot är att icke idioten vet om att den är en idiot
Svar på tråden Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt