Inlägg från: Anonym (_) |Visa alla inlägg
  • Anonym (_)

Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt

Anonym (Tjockis) skrev 2008-11-26 10:30:03 följande:

Det var inte menat som ett hot. Han sa att om vi får barn tillsammans så kommer han inte lämna mig. Men om han inte kan ha sex med mig längre så är han rädd att det blir med någon annan.
    Är han verkligen något att ha då? En partner ska tycka om en precis som man är och blir.

Och tjockis? Snälla, jag har storlek 50. 33 är ingenting så kalla dig inte tjockis.
  • Anonym (_)

Anonym (Tjockis) skrev 2008-11-26 10:38:54 följande:

Okej, jag tror ni missförstod mig. Han hotade inte med otrohet utan sa att han var rädd för att det kanske blir så. Vi pratade ärligt med varandra och man måste få säga hur man känner och tänker utan att det uppfattas som hot eller så.Och han har väldigt lätt för att gå ned i vikt. Ser jättebra ut och så. Har också väldigt höga krav på sig själv.Han tycker om mig som jag är. Men att tända på och bli attraherad av någon fysiskt är en annan sak.
    Strunt samma om du inte räknar det som hot. Att säga att han är rädd för det låter inte mycket bättre.

Visst kanske man inte tänder på "tjocka" människor, det är väl helt i sin ordning. Men att gå in i ett förhållande och tro att personen kommer vara och se ut som man alltid gör är lite småsint tyckt. Helst på en kvinna då de flesta kvinnors kroppar förändras efter en graviditet.
  • Anonym (_)

För att ett förhållande ska funka måste man ju våga vara sig själv, känna sig avslappnad i förhållandet och inte hela tiden ha kravet på sig att man måste vara på ett visst sätt för att den andre ska tycka om en.

Kärleken sitter ju inte i kroppen.

Jag "önskade" mig en stor lång kille innan jag träffade sambon. Min sambo är kort och liten, men jag blev upp över öronen kär i honom ändå, pga den han är. Jag har aldrig ens tänkt tanken på att jag t.ex skulle vilja att han styrketränar för att bli större. Det får han göra om han själv vill.

Själv har jag gått upp över 20 kg sen vi träffades och han älskar mig desto mer för varje år som går.

För att jag är den jag är och inte hur jag ser ut.

• Anonym (_)

Anonym (Tjockis) skrev 2008-11-26 10:57:42 följande:

Jag förstår inte vad den frågan har med saken att göra? Han attraheras inte sexuellt av tjocka människor. Det gör inte jag heller för den delen.Sedan att jag inte skulle låta mina barn bli överviktiga är en helt annan sak.
    Låta bli överviktiga? Det är inte alltid något man kan råda över.
Svar på tråden Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt