Min sambo är rädd att jag ska gå upp i vikt
Den dagen du blir gravid så kommer du bli tjock vare sig du vill eller inte. Ska din man/kille gå o va äcklad av dig i 9 månader och mer därtill innan du fått tillbaka formen??
Man har en otrolig sexlust i mitten av graviditeten så sex är viktigt även om man har en stor mage.
Sen tar det många månader att få tillbaka formen igen, och kanske har man fått bristningar osv, så man ser inte ut som innan graviditeten.
Jag hade aldrig orkat leva med den pressen, man ska älska varandra för den man är, även om man är smal eller mullig eller vad nu man kan vara. Jag gick upp ett par kilo efter jag träffade min sambo, han älskar mig lika mkt för det. Nu är jag gravid med hans barn och han älskar mig fasten jag har en rund mage. Det är så det ska vara, jag älskar honom även om han lägger på sig lite eller ej. Några kilo hit eller dit ska inte spela någon roll. O jag menar storlek 33 i jeans är inte särskillt tjockt, lite rund/mullig kanske men defeitift inte FET.
Säger han dessutom att om du går upp i vikt att det kan leda till otrohet, då tror jag tyvärr inte denna man verkligen älskar dig för den du är, eller älskar dig tillräckligt mycket. Man ska älska varandra i med och motgångar. Han älskar ditt yttre, ditt utseende, att han en snygg kvinna vid sin sida att synas med. Inte dig som person.
Att du dessutom har haft ätstörningar, borde verkligen om han älskar dig få honom att vara extra försiktig med vad han säger till dig.
Du får tankar att börja kräkas igen, vad är det för en kille som får dig till ett sådan destruktivt beetende??
Du ser antagligen inte detta själv, för du älskar den här killen. Men som utomstående och hört din berättelse är det ganska lätt att se att det här kommer inte gå bra, kommer inte hålla i längden och kommer sluta med att du kommer må dåligt.
Avsluta den där rellationen och finn en kille som verkligen älskar dig för den du är, det är du värd, o tro mig, dom killarna finns där ute, men lite svåra att hitta bara.