• Anonym

Mamma hade sex på ett olämpligt ställe

Nu gäller det att kolla att man har kryssat i anonym-knappen riktigt.

Jag har länge gått och funderat på en sak som jag aldrig har berättat för någon. Jag funderar på hur den här händelsen kan ha påverkat mig nu när jag är "vuxen" (23 år). Det är såhär att när jag var tio år, ett år efter att mina föräldrar hade flyttat isär, så träffade min mamma en ny man. Vid ett tillfälle så åkte mamma och jag hem till den här mannen för att sova över. Hans två barn var också hemma. På natten sov vi alla i samma säng, jag längst ut med min mamma vid sidan om mig. På natten vaknar jag av något som jag tror har chokat mig lite. Min mamma har sex med mannen vi sover hos, i samma säng som jag ligger i. Jag ligger precis bredvid mamma och känner hur det guppar och hur de stönar. Jag hör ...allt. Ni förstår. Det tog ett tag för mig att förstå vad som hände och jag försökte visa att jag hade vaknat genom att hosta högt och tydligt men de slutade inte. Jag mådde så dåligt, visste inte vart jag skulle ta vägen. Efter ett långt tag tog det äntligen slut. När mannen gick iväg pratade jag lite med mamma och sa att jag inte kunde sova. Jag tror inte att hon fattade att jag hade varit vaken. De andra barnen sov.

Nu när jag tänker på det mår jag fortfarande jättedåligt. Det var hemskt att ligga bredvid och höra och känna allt det där. Jag tror det har påverkat min och min sambos relation också eftersom det ibland kan kännas lite "fel" med sex.

Nu vill jag höra vad ni tycker om detta. Eftersom jag aldrig har berättat detta för någon så är det intressant att veta. Är de en bagatell? Överreagerar jag som fortfarande idag mår dåligt när jag tänker på detta? Är det normalt?

• Svar på tråden Mamma hade sex på ett olämpligt ställe
  • skånetös i väst

Usch vad hemskt, är min första tanke. Det är klart att det är ett trauma! Speciellt eftersom du mår dåligt av det.

Jag tycker inte att det finns något som heter överreaktion. Du reagerar som du gör och det är normalt för du är du. Du har rätt till dina känslor. De är dina. Du äger dem. Men det kan vara svårt att hantera det. Kanske en psykolog kan hjälpa dig?Hoppas du fårbukt med det så du slipper dras med det. Om du inte vill till psykolog kan det kanske hjälpa att prata med din man/kille/bästa vän elelr någon. Det är viktigt att prata om sådant man mår dåligt av.

Personligen hade jag också mått dåligt om det hänt mig. jag vet inte hur du känner dig. men jag hade känt mig äcklad och nonchalerad, tror jag.
    Kram och Lycka till

• Uncia

förstår att du mår dåligt över den upplevelsen! *kram*

• Nattsaga

Oj, hade det hänt mig hade jag nog känt likadant som dig *kram*

• Gumlan

Du är helt normal! Barn ska aldrig behöva få uppleva något sådant!! Tyvärr finns det aldeles för många som tycker att dte är helt ok att ha sex inför sina barn. Själv tycker jagdte sunda förnuftet säger en att det INTE är det Att man ens kan ha dte är för mig en gåta Du är helt normal som mår dåligt över detta *kramar*

• MetalIsa

Gud vilket trauma. Okej, föräldrar har sex men det är opassande att ha det i samma rum som sina barn tycker jag. Att husets väggar inte döljer alla ljud får man kanske leva med men samma rum och säng.....

Inte konstigt att du mår kasst över detta som sagt.
    Kram

• AMA68

Jag "kom på" min morsa när jag var 9 år och fick världens panik. Trodde någon höll på att mörda henne så som hon lät?!
    Under resten av min uppväxt fick jag sedan världens ångest så fort jag hörde minsta lilla från hennes sovrum och jag skyller faktiskt stora delar av mina egna problem att få orgasm på henne. Trist men sant.

Så ja, självklart har detta påverkat dig och om du känner dig mogen nog att möta detta tycker jag du ska kontakta en terapeut och prata om det.
    Det är uppenbarligen inget som går över av sig själv dessvärre?

Lycka till!!

TröstekrAMAr.

• målarmorsan

jag skulle alldrig kunna ha sex med barn i sängen. Vår son (7mån) sover i egen säng annars skulle jag inte kunna ha sex alls. När han blir gammal nog att komma ihåg saker och ting (över 2år kanske?) ser jag nog till att bli ännu försiktigare. Att se sina föräldrar nakna som barn-om de tex vill ligga i föräldrarnas säng tycker jag är OK. Nakenhet är naturligt och inget att skämmas över men man måste också sätta tydliga gränser att det inte är ok att ta på andras kroppar mot deras vilja. varje person har rätt till integritet vuxen som barn. Sex inför sina barn käns motbjudande och äckligt!

• Anonym

Tack för alla svar! Känns skönt att se att jag inte är konstig som fortfarande tänker på detta.

AMA68: det kanske låter konstigt men det kändes skönt att någon mer har upplevt något liknande! Precis som du så har jag sedan dess alltid lyssnat efter ljud ifrån hennes sovrum och säkert inbillat mig 90% av dem. Ibland har jag hört ljud och mått så dåligt att jag lagt täcket över örat och knuggat fingret fram och tillbaka bara för att slippa höra. Problemet är bara att det är svårt att somna samtidigt som man ska röra på sig. Det är hemskt att inte kunna somna in i lugn och ro och slippa ligga och lyssna efter ljud! Ni som inte upplevt det kanske har svårt att förstå hur jag menar.

Men jag kommer nog aldrig att kunna prata med någon om detta. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag får väl bara acceptera att det var en hemsk upplevelse och försöka gå vidare.

• Anonym

Målarmorsan: jag håller med dig. Lägg till sedan att behöva LYSSNA på när några har sex när man är sådär liten. Och ligga arm mot armt.. nej, usch.

Gör aldrig det vad ni än gör, alla!!

• Zhara

Men det är väl klart att man som förälder kan ha sex!
    Kanske lite klumpigt att ha det i samma säng som sitt barn, men vi har sex i vårat sovrum när dotten sover o inte tänker jag eller gubben på att stöna tyst. Det gäller ju bara att ha en dialog med barnet om vad som sker mellan mamma o pappa, att det är för man tycker om varandra så mycket

Tråkigt att du upplever du det som ett trauma

Svar på tråden Mamma hade sex på ett olämpligt ställe