• Anonym

Mamma hade sex på ett olämpligt ställe

Nu gäller det att kolla att man har kryssat i anonym-knappen riktigt.

Jag har länge gått och funderat på en sak som jag aldrig har berättat för någon. Jag funderar på hur den här händelsen kan ha påverkat mig nu när jag är "vuxen" (23 år). Det är såhär att när jag var tio år, ett år efter att mina föräldrar hade flyttat isär, så träffade min mamma en ny man. Vid ett tillfälle så åkte mamma och jag hem till den här mannen för att sova över. Hans två barn var också hemma. På natten sov vi alla i samma säng, jag längst ut med min mamma vid sidan om mig. På natten vaknar jag av något som jag tror har chokat mig lite. Min mamma har sex med mannen vi sover hos, i samma säng som jag ligger i. Jag ligger precis bredvid mamma och känner hur det guppar och hur de stönar. Jag hör ...allt. Ni förstår. Det tog ett tag för mig att förstå vad som hände och jag försökte visa att jag hade vaknat genom att hosta högt och tydligt men de slutade inte. Jag mådde så dåligt, visste inte vart jag skulle ta vägen. Efter ett långt tag tog det äntligen slut. När mannen gick iväg pratade jag lite med mamma och sa att jag inte kunde sova. Jag tror inte att hon fattade att jag hade varit vaken. De andra barnen sov.

Nu när jag tänker på det mår jag fortfarande jättedåligt. Det var hemskt att ligga bredvid och höra och känna allt det där. Jag tror det har påverkat min och min sambos relation också eftersom det ibland kan kännas lite "fel" med sex.

Nu vill jag höra vad ni tycker om detta. Eftersom jag aldrig har berättat detta för någon så är det intressant att veta. Är de en bagatell? Överreagerar jag som fortfarande idag mår dåligt när jag tänker på detta? Är det normalt?

• Svar på tråden Mamma hade sex på ett olämpligt ställe
  • Anonym

Zhara: hur gammal är din dotter?

• Zhara

TS: Hon är 18månader, men har inte tänkt att ändra vårat sexliv när hon blir äldre ändå. Mina föräldrar hade sex så vi hörde dom, har inte tagit nån större skada- enligt mig då

• Gossensmamma32

Zhara: säger som du.

Min son är 14 månader.

• Anonym

Zhara: OK. Vi är alla olika.
    Jag hade kanske inte heller mått dåligt av det om jag "bara" hade hört mina föräldrar ha sex genom sovrumsväggen, det har nog många barn gjort. Det som gjort det hela så "traumatiskt" är att jag fick uppleva det på så nära håll. Jag tror inte att så små barn (18 månader eller tio år) har förmågan att förstå att detta är ett sätt för mamma och pappa att uttrycka kärlek för varandra eftersom de (förhoppningsvis) inte ser så många andra ha sex när de tycker om någon. Jag tror det kan ge en skev bild om man tror att barn kan ta in den förklaringen. Vi gör nog alla rätt i att förstå att barn inte har mognad och insikt att förstå riktigt varför vuxna gör såhär, det är väl därför det finns något som kallas pubertet.

• xxmeyaxx

usch. låter verkligen inte roligt det där =/
    kan knappt tänka mig hur det måste kännas..

• Gummututtut

Jag minns när jag var yngre och ville byta rum till det rummet som låg bredvid mammas och pappas. Mamma påtalade för mig att huset är ganska lyhört och att jag kanske inte själv ville sova så nära, samt att jag själv kommer att ha killar på rummet när jag blir större, och de hade väl ingen lust att höra oss heller. Jag beslutade mig för att ha kvar mitt gamla rum... =)

Själv har jag inga barn ännu men jag tror inte att jag kommer att ha sex "inför" dom. Det känns inte rätt. Själv skulle jag absolut inte vela se/höra mina egna föräldrar.

Jag tycker att man som förälder bör prata med sitt barn efteråt om något som du TS har varit med om "råkar" hända. Vet en kompis som blev livrädd när hon såg sina föräldrar, hon trodde att han skulle skada hennes mamma.

Nä, sex är något mellan vuxna som ett barn inte ska behöva uppleva tycker jag.

//Gummututtutt

• AMA68

Visst ska man ha en sund relation till sex.

Men det spelade ingen roll för mig att jag redan visste vad det handlade om och att min mor berättat om allt vad kärlek, känslor, relationer och "blommor och bin" hette. Eller för den delen blommor och blommor, bin och bin eller en hel jäkla äng med insekter och växter. Jag är uppväxt på 70-talet så det var onekligen inget fel på sexualupplysningen alltså.

Zhara - du kan ALDRIG veta vad ditt barn uppfattar som kränkande. 18 månader kanske inte är någon fara men du tänker inte ändra på nåt inför framtiden?
    Du skulle väl knappast frivilligt titta på om dina föräldrar hade sex eller vilja att det omvända: att de tittade på när du har det?

• Anonym (drabbad)

Likadant här....fast här var det pappa som hade sex i samma säng så man vaknade...inte något stilla sex heller-nä de rullade fram o tillbaka över hela sängen så jag föll ned på golvet(lite skrattretande) och detta hände två gånger-har också hört min mor flera gånger då hon och hennes man hade sex......(min mamma och pappa har aldrig bott ihop)

Sen dessa upplevelser så HATAR jag om någon skulle ha sex så jag hör det...får panik om jag ska sova i samma rum som ett par och kan inte sova förren jag hör att båda somnat-jättejobbigt.

Anser mig själv som skadad i det fallet och jag kommer ALDRIG utsätta mina barn för något liknande....

• eskilina

Jag som tycker det är jobbigt när katterna tittar på... Jobbigt nu när jag är gravid och så fort jag lägger mig ner sparkar bebisen som besatt där inne. Inte vill jag ha sex då!

Kanske uppfattar man som barn att det inte är så konstigt att föräldrarna har sex så man ev ser och hör det om man är van! Men att helt plötsligt vakna av att de inte kan hålla sig ens för en j*a natt! Det är faktiskt respektlöst! Det jag undrar är hur man kan slappna av och njuta i samma säng som sin dotter!?

Med andra ord - det är inte konstigt att du känner som du gör!!!

• latina

Hej!
    Har du pratat med din mamma om det här??,det kanske skulle få dig att må lite bättre...jag vet inte. Bara säga till henne hur du kännde då och hur detta får dig att känna nu. Det var fel av henne att göra så tycker jag.

Kram Karen

• Zhara

AMA68: Våran dotter sover i eget rum, vi skulle inte ha sex framför henne medvetet. Det har jag aldrig skrivet.

• Anonym

har hört min pappa med sin nya tjej bara en månad efter min mamma dött. de levde ihop tills hon plötsligt och oväntat dog. han blev chockad och skaffade ny tjej väldigt fort. jag var 13 när detta hände och jag sörjde min mor

• Anonym

Känns bra att se att det finns fler som har samma uppfattning om detta som jag. Jag blir ledsen när jag ser eller hör folk som försöker göra någonting, åt detta håll, till något "naturligt" och bra att vara öppen med inför sina barn. Att prata, diskutera och förklara är bra men att barn tvingas höra eller se något som de är för små för att förstå ...nej tack. Hoppas vi alla är eniga om detta.

AMA68: Du förklarade det hela bra! Det spelar ingen roll hur mycket man vet om blommor och bin som barn, man vill inte se eller höra ändå!

NR: 3877367: Jag kan inte heller somna förrän efter mina gäster har somnat! Har inte tänkt på att jag gör det ens, har nog alltid gjort det omedvetet. Jag tycker snarare om att höra snarkningar för då vet jag att de inte "hittar på nåt"! Låter lite sjukt, jag vet.

Anonym alldeles ovan, NR: 3878853:
    Mitt problem kändes plötsligt mycket mindre när jag läste ditt inlägg. Det måste känts fruktansvärt för dig. Jag mår illa bara jag försöker sätta mig in i hur du kände i det ögonblicket, hur måste inte du känt då? Hur tänker du på det som hände nu? Har du pratat med in pappa om det någon gång? Kram!!

• Anonym

Hoppas man är anonym nu.. !!! Vill inte missa... !!!

Detta har hänt mig också.. Men jag var lite äldre, 14 år gammal o jag hade världens migrän o kunde inte sova. Fick då sova i min mors säng, det känns ju alltid tryggare. Vakna av att de låg bredvid.. Mamma med min äckliga far, de var inte ens tillsammans, och jag hatade honom (gör det än, för annan orsak).
    Hörde att mamma sa att hon inte kunde för att jag låg bredvid, min såkallade pappa försökte övertala mamma om att forts.. usch, får bara rysningar av att tänka på detta.
    De gick sen ner till undervåningen o fortsatte, då börja jag gråta o nästan spydde men så hörde jag hur mamma skrek till........................................
    Den natten fick hon en svår hjärnblödning........ ........

Jag tänkte på det du skrev om att det kanske hade nån inverkan på att man inte kan ha sex i närheten av sitt barn eller när "det" är vaket. Det tror jag, det tror jag hänt mig iaf och jag vakna inte förns du skrev om det nu. Tack, nu vet jag vad som är felet!

• Anonym (sök hjälp)

Ni som drabbats av dessa händelser vet ju att det inte är okej att utsätta sina barn för sexuella upplevelser av nåt slag, och det ni varit med om är ju en form av sexuell handling även om den inte var "fysiskt"... Ta kontakt med en kurator på ungdomsmottagning eller vanlig vårdcentral och berätta. Så kan ni få proffshjälp att komma över det, för så länge ni tänker på det, och mår dåligt, så kommer det att påverka er i alla möjliga sammanhang. En nära vän till mig (därför är jag anonym) hade en väldigt lössläppt mamma som liten, som alltid hade sex med män hemma, och en gång blev hon i det närmaste våldtagen i samma rum som min kompis när denne var ca 10 år. Det är kanske onödigt att säga, men min kompis har ett helt onaturligt spänt förhållande till sex och kan inte ta nån relation på allvar, fast nu har han börjat gå i terapi pga detta (vid 30 års ålder), så det är förhoppningsvis inte för sent att reparera....

• LinaT

Jag märker att det finns olika uppfattningar i denna fråga, men för mig är det fullständigt självklart att inte ha sex inför mitt barn. Min son fick eget rum när han var runt 6 månder, och innan det hade vi sex i samma rum som han när han sov vid något tillfälle, men nu är han 15 månader vilket inte är så mycket och han skulle säkert inte minnas det om det hände -men det kommer det inte att göra!

Jag "kom på" mina föräldrar med att nattetid ha sex vid ett tillfälle som barn (hade vaknat och gick in till dem), och jag minns fortfarande hur oerhört generad och besvärad jag kände mig hela dagen efteråt. Jag tycker definitivt att man bör ta det säkra före det osäkra och inte göra något som kan genera eller skrämma ens barn. Dessutom är sex något privat för mig, det inkluderar att inte ha sex inför åskådare...

• Anonym (nr3878853)

trådstartarn: nej jag har inte pratat med min far om det men det tycker jag att han kan begripa. Det hände definitivt fler än en gång. Strax efter rymmde jag hemmifrån och flyttade till en annan släkting. men det har kostat-trotts att jag inte fyllt 15 än när jag flyttade har jag betalat allt-hyra på mellan 2000-2600/mån, mat , kläder osv. tillochmed en resa vi gjorde gemensamt. Till saken hör också att hans flickvän råkar vara hans halvsyster. De har också periodvis varit förlovade. ville inte skriva detta tidigare efter som folk som känner mig antagligen skulle fatta att det var jag som skrev men jag har kommit fram till att jag inte skall behöva skämmas över honnom. Det är han som fattat sina beslut-inte jag. Vi har aldrig dragit jämt men det börjar bli bättre nu när man själv har barn och han kan se mig som vuxen. Har varit i kontakt med BUP tidigare, de gjorde inget. sen gick det något år och jag fick då åter kontakt med dem men krävde en ny handläggare. Hon var jättebra och tyckte att min pappa var knäpp. Hon kontaktade soc men jag var då så pass gammal att jag bara hadde några månader tills jag skulle fylla 18. De tyckte att min pappa skulle hjälpa mig ekonomiskt den sista tiden vilket han lovade men alldrig gjord. Det var då för sent att få ersättning för de sista 3åren. Soc kunde inte heller hjälpa mig när jag under 5v stod helt utan bostad men hadde tur att få bo hos kompisar.

• AMA68

Anonym (nr3878853): Du har helt rätt!! Du behöver inte alls skämmas över din pappa!! Har han inte vett att göra det själv är det bara att beklaga.

Men om det är någon ynka liten tröst så kan jag ju säga att han inte låter riktigt frisk???
    Inte hans syster heller...?

• Amadeus2

Att föräldrar har sex är väl naturligt men med barnet i samma säng låter inte helt naturligt.
    Är väl lite olika men min styvsyster som bara var tioår ville att jag skulle vakna en natt drog iväg mig till min pappa och hennes mamma som alltså var min styvmor, hon satt och red pappa snabbt tills de båda fick orgasm. Min syster stod med handen mellan benen hade inga trosor på sig. Det slutade med att vi gick tillbaka och vi hade olika sängar men vi onanerade tillsamman. Det hände bara en gång men att höra min riktiga mamma hände några gånger tyckte att hon kunde var lite tyst men att hon stönade var väl bra att hon hade det skönt men sin nya särbo.

• Nets

Mitt råd är att du måste glömma, tänk istället att din mammas nya kille kom in i stort naken för att kyssa din mamma godnatt men då tar kåtheten överhand och de kramar som övergår i sex, de knöllar och då stängs övriga världen ute, var glad och lycklig att din mamma fick denna glädjestund,
    När jag var ca.14 år+ var vi jag och mamma på landet, mln pappa var död sedan några månade, vi tog en promenad till mjölnaren , de skulle hämta mjöl vid kvarnhjulet och jag var vid bäcken, efter en stund gick jag till dörren in till kvarnen, väl där ser jag min mamma med kjol uppdragen och mjölnaren knöllar mamma , han reser sig upp men jag vänder och går ut, sen genom springan i dörren ser jag hur de fortsätter, ser inte om och hur det avslutas. Vi går hem till torpet och pratar inte mer om det.
    varannan vecka tog mamma tåget till landet lördag till söndag och
    jag behövde ej följa med, jag fick en snäll och glad mamma. Året var 1951.

Svar på tråden Mamma hade sex på ett olämpligt ställe