Inlägg från: Anonym (samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma)

Min man snarkar så infernaliskt!

Jag har haft det likadant som du, en man som snarkar ihjäl sig
    det kan kanske tyckas sympatiskt med snarkande män, men har man en bredvid sig så är det inte alls roligt.

Nu bor jag inte i Sverige men jag fick se en reklam här ang snarkning, en spray som sprutas in i munnen innan man går och lägger sig. Den kosta 22 euro, så jag tänkte att det är inga pengar om det nu skulle hjälpa. sagt och gjort, jag köpte denna spray och sen dess har det hjälpt honom, han har faktiskt också slutat snarka nu efter en tids användning av sprayen ( jag glömde köpa en ny).

Kolla på apoteket ifall de har en sådan här spray i Sverige eller hälsokostaffären!

• Anonym (samma)

Nu har han ingen spray hemma längre och jag vet tyvärr inte namnet utantill. Men om du vill så går jag förbi apoteket senare och får namnet så kan jag skriva ut det åt dig.

Den här sprayen hade mintsmak och som jag sa tidigare fick man med ett litet rör för att medlet skulle kunna sprutas in så långt bak man kunde i munnen.

• Anonym (samma)

Jag ska ta en sväng förbi apoteket senare och skriva ut vad det här medlet heter här, det kanske är samma, kanske inte. Medlet i den här sprayen öppnar upp andningvägarna maximalt. Och min man snakade rejält "som en vuxen karl" att grannen bredvid också hörde det!

Sooofiiia skrev 2008-11-27 10:24:12 följande:
    Anonym (samma) skrev 2008-11-27 10:21:43 följande: Min sambo provade den sprayen också.. å även alla andra saker som finns på apoteket, plåster, näsproppar, ja ni vet allt.. INGET FUNKAR...
  • Anonym (samma)

Här kommer jag igen! Kollade på apotekets hemsida! medlet heter "Snoreeze"!

• Anonym (samma)

Nu tittade jag på den svenska apotekets hemsida också. Fick fram då detta medlet som ni säkerligen tänker på, kopierar text:

Silence
    Ett membransbindande skum med mintsmak som fäster till vävnaderna i halsen och därmed dämpar de vibrationer som orsakar snarkljuden.

Det här medlet "snoreeze" funkar inte på samma sätt, det gör istället att andningsvägarna öppnas upp maximalt.

• Anonym (samma)

Det vet jag faktiskt inte, försök googla för att se om du får upp något! Men som sagt, min man provade allt och lite till, och inget hjälpte förrän vi hittade detta medel!

Kyanita skrev 2008-11-27 10:56:30 följande:
    Åh, har samma problem... Det var jättejobbigt nu när vi fick barn för då kunde jag inte använda öronpropparna. Man vaknade flera ggr/ natt av lillemn och ÄNNU fler ggr/ natt av gubben..... Jag var så slutkörd att jag bara grät till sist. Vi löste det genom att min man tog lilleman efter arbetsstid så jag fick sova ett par timmar (pumpade ut och gav ersättning för mjölken räckte inte). Och sen tog han helgnätterna. Men det ÄR ett fruktansvärt problem. Han är nu under utredning. Tyvärr tar det 6 månader för att få apparaten som mäter. Så jag får väl leva med det ett tag till. Kan man få tag i "Snoreeze" i Sverige?
  • Anonym (samma)

Ja se där, det verkar finnas i Sverige också! Enligt experten som inte trodde på det, så kan jag nämna att min man inte snakade lite, han snarkade varje natt så väggarna skakade.
    Det kostar ju inget att prova ioch med att det finns i Sverige.

ElsaEbbesMamma skrev 2008-11-27 10:58:37 följande:
    Har samma problem! Skrev ett långt inlägg och så dog mitt internet, så jag får återkomma med den texten sen.. Hittade detta om Snoreeze: www.aftonbladet.se/kropphalsa/article52713.ab
  • Anonym (samma)

Så ser flaskan inte ut här! Ska kolla om jag kan hitta en bild på nätet.

ElsaEbbesMamma skrev 2008-11-27 10:59:41 följande:
    www.halsans.se/
  • Anonym (samma)

Det verkar som om den snoreeze som finns i Sverige och den som finns här inte har samma innehåll?

Svar på tråden Min man snarkar så infernaliskt!