Min man snarkar så infernaliskt!
Hjälp! Jag blir tokig på oljudet. Varje natt likadant och jag blir mer och mer frustrerad! Ska vi ha skilda sovrum för resten av livet?? För tillfället bor vi dock för litet för det, vi har ingen plats.
Hur kan man komma till rätta med problemet?
Tennisboll fastsydd i tröja funkar inte, ihoptejpad mun funkar inte, you name it och vi har säkert provat det utan resultat...
han är inte överviktig
sidoläge, magläge eller ryggläge spelar ingen roll, han snarkar likadant i alla fall och jag är helt slut efter att bara ha sovit 4 timmar om natten hur länge som helst. Och han med eftersom jag ber honom vända sig var 10:e minut...
Vad ska vi göra, är det nån ängel därute som har ett fungerande tips som vi kanske har missat??
Just nu funderar vi på att skaffa bettskena eller försöka få tag i en apap/cpap-maskin, men såna får man inte för social snarkning (jag tror nämligen inte att han har tillräckligt mycket sömnapne för att få det betalt via landstinget).
Vet nån om man kan betala fullt pris för att få prova ut en cpap även om det "bara" är för att familjen ska kunna sova ostört och kunna fungera om dagarna? Jag betalar snart vad som helst för att få sova!
Snälla nån, om ni vet så berätta!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-27 10:03
Vi har testat alla dom där grejjerna på apoteket. Inget funkar tyvärr.