• Sooofiiia

Min man snarkar så infernaliskt!

Äntligen en tråd där jag kan känna mig delaktig..

Min sambo snarkar någon så överjävligt.. vi ringde vårdcentralen som skrev en remiss till sömnkliniken som gjorde en utredning.. Häromdagen fick vi svaret.. han hade haft 182 uppehåll på natten.. vi räknade lite snabt på de och de betyder 1 gång var 3 minut.. dock sa läkaren att han inte snarkade... men hur kommer de då sig att ajg hörde honom snarka som en idiot den natten? så nu blir det en cpap-maskin som jag ska få dela min sambo med.... min mormor har en sån och dom låter ju så jävla mycke.. eller finns de nya som låter mindre?

jag sover med öronproppar och blir galen av att han snarkar...

• Sooofiiia

Anonym (sömnbrist) skrev 2008-11-27 10:01:07 följande:

Om man går dom vanliga vägarna via VC och sådär så tar oftast sömnutredning och så vidare bortåt 2 år innan man får hjälp...OM man får hjälp. Social snarkning (när man "bara" stör familjen och inte har sömnapne) får man vad jag förstår inte nån hjälp med. Utsikten att inte få sova på 2 år gjorde att jag tänkte att nån härinne kanske vet nåt som inte vi vet?
    vart bor ni nånstans? vi fick hjälp ca 6 veckor efter att vårdcentralen skrev remissen.. sen tog det två veckor till innan svaret på utredningen kom.. och nu väntar vi på en tid från sömnkliniken igen.. enligt dom tar de ca 4 veckor till.. så två år låter ju så mycke...
  • Sooofiiia

Anonym (samma) skrev 2008-11-27 10:21:43 följande:

Nu har han ingen spray hemma längre och jag vet tyvärr inte namnet utantill. Men om du vill så går jag förbi apoteket senare och får namnet så kan jag skriva ut det åt dig.Den här sprayen hade mintsmak och som jag sa tidigare fick man med ett litet rör för att medlet skulle kunna sprutas in så långt bak man kunde i munnen.
    Min sambo provade den sprayen också.. å även alla andra saker som finns på apoteket, plåster, näsproppar, ja ni vet allt.. INGET FUNKAR...
  • Sooofiiia

Anonym (sömnbrist) skrev 2008-11-27 10:30:27 följande:

Oj, så snabbt??!! Vi bor på västkusten och har en bekant som det tog ca 2 år för.... var bor ni? Men självklart går vi till vårdcentralen ändå! Även om det tar tid så ju längre man väntar ju längre tid tar det ju!
    vi bor i sthlm.. men två år ska de inte få ta.. man har ju rätt att vända sig till ett annat landsting om det tar för lång tid... häromnatten så hittade ja inte mina öronproppar.. de slutade med att ja började gråta och sa att nä du får sova på soffan i natt.. men de hjälpte inte.. jag hörde honom genom hela lägenheten...
  • Sooofiiia
    abovo skrev 2008-11-27 19:27:22 följande:
    Hej igen!Enligt länken som jag klistrade in tidigt i tråden så har den här operationen ett nytt tillvägagångsätt, med laserkirurgi, och resultatet skall tydligen vara bättre än tidigare operationsmetoder.
    enligt den infon vi fått från sömnkliniken är att man inte gör operationer längre. jag frågade om det tillvägagångsättet du länkade till och det är tydligen inget dom gör...
  • Sooofiiia

Anonym (sömnbrist) skrev 2008-12-01 11:09:50 följande:

Anonym (tjej) skrev 2008-12-01 10:50:39 följande:
    Jag sover redan med med öronproppar, men det gäller ju att höra vårt barn oxå på nätterna. Jag tycker att det hjälper lite med öronproppar, men inte tillräckligt. I natt snarkade han faktiskt nästan inte alls....vet inte varför, men jisses vad skönt det var när jag bara blivit väckt en gång av en hungrig bäbis!
    Har du frågat honom om han var piggare i morse.. min sambo märkte stooor skilnad när han sov en hel natt nästan utan att snarka...
  • Sooofiiia

jag med.. problemet är att jag frå skavsår i öronen av dom...

• Sooofiiia

Anonym (tjej) skrev 2008-12-03 20:02:19 följande:

ni som kör med öronproppar, testa silikonpropparna från apoteket! det är dem jag använder! de ska inte in i hörselgången utan man trycker till dem i ytterörat! kanonbra!
    har testat.. dom sitter inte på mig..
  • Sooofiiia

jag tycker ni ska kontakt vårdcentralen.. de var nämligen så vi upptäckte att sambon hade så många apnéer per natt.. eftersom man slutar andas så får inte hjärnan de syre som behövs under natten och man blir tröttare....

Anonym (sömnbrist) skrev 2008-12-03 20:37:09 följande:

Sooofiiia skrev 2008-12-03 19:11:48 följande:
    Ja, han var faktiskt piggare. Och jag med Men nu är det tillbaka till gamla vanor igen. Suck!
Svar på tråden Min man snarkar så infernaliskt!