• Anonym (sömnbrist)

Min man snarkar så infernaliskt!

Hjälp! Jag blir tokig på oljudet. Varje natt likadant och jag blir mer och mer frustrerad! Ska vi ha skilda sovrum för resten av livet?? För tillfället bor vi dock för litet för det, vi har ingen plats.
    Hur kan man komma till rätta med problemet?

Tennisboll fastsydd i tröja funkar inte, ihoptejpad mun funkar inte, you name it och vi har säkert provat det utan resultat...
    han är inte överviktig
    sidoläge, magläge eller ryggläge spelar ingen roll, han snarkar likadant i alla fall och jag är helt slut efter att bara ha sovit 4 timmar om natten hur länge som helst. Och han med eftersom jag ber honom vända sig var 10:e minut...

Vad ska vi göra, är det nån ängel därute som har ett fungerande tips som vi kanske har missat??

Just nu funderar vi på att skaffa bettskena eller försöka få tag i en apap/cpap-maskin, men såna får man inte för social snarkning (jag tror nämligen inte att han har tillräckligt mycket sömnapne för att få det betalt via landstinget).

Vet nån om man kan betala fullt pris för att få prova ut en cpap även om det "bara" är för att familjen ska kunna sova ostört och kunna fungera om dagarna? Jag betalar snart vad som helst för att få sova!

Snälla nån, om ni vet så berätta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-27 10:03
    Vi har testat alla dom där grejjerna på apoteket. Inget funkar tyvärr.

• Svar på tråden Min man snarkar så infernaliskt!
  • Anonym (samma)

Ja se där, det verkar finnas i Sverige också! Enligt experten som inte trodde på det, så kan jag nämna att min man inte snakade lite, han snarkade varje natt så väggarna skakade.
    Det kostar ju inget att prova ioch med att det finns i Sverige.

ElsaEbbesMamma skrev 2008-11-27 10:58:37 följande:
    Har samma problem! Skrev ett långt inlägg och så dog mitt internet, så jag får återkomma med den texten sen.. Hittade detta om Snoreeze: www.aftonbladet.se/kropphalsa/article52713.ab
  • Anonym (samma)

Så ser flaskan inte ut här! Ska kolla om jag kan hitta en bild på nätet.

ElsaEbbesMamma skrev 2008-11-27 10:59:41 följande:
    www.halsans.se/
  • MaPaFrid

Jag sover med öronproppar sena 5 år, fungerar jättebra för oss.

• Anonym (samma)

Det verkar som om den snoreeze som finns i Sverige och den som finns här inte har samma innehåll?

• Anonym (sömnbrist)

Anonym (samma) skrev 2008-11-27 10:38:25 följande:

Här kommer jag igen! Kollade på apotekets hemsida! medlet heter "Snoreeze"!
    Hej, Samma!
    Dessvärre är det det som vi testat, utan resultat. Och även det där skummet Silence. Även det utan resultat... Men tack snälla för att du kollade! Och vad skönt att det funkade för er!

Men det verkar vara ett jättestort problem, det här med snarkning!
    Vi har ju kollat runt lite på nätet och min man har testat att tejpa igen sin mun, enligt en hemsida så skulle det faktiskt funka. Förutsatt att man inte är förkyld såklart! Så då fick jag en tyst natt, men det har inte funkat sen dess tyvärr. Men kanske kan det tipset hjälpa nån annan?

Men det som verkar hjälpa bäst om man kollar runt är en cpap. Är det nån som har erfarenhet av att få tag på en sån privat? För om man inte har apneer så får man ingen sån av landstinget. Men vi betalar gärna själva för att få sova!
  • Anonym (sömnbrist)

Anonym (samma) skrev 2008-11-27 11:12:21 följande:

Det verkar som om den snoreeze som finns i Sverige och den som finns här inte har samma innehåll?
    Va?? Måste kolla upp! Tänk om det finns en grej till att testa...
  • Anonym (Lissie)

Plockar upp tråden för jag är less och behöver en hel del tips. Sover i separata sovrum och det känns absolut inte bra. Försöker få honom till läkaren och dit gick han om en förkylning som kanske påverkar. Nu är han inte sjuk och snarkar så det skallrar i fönstret.
    Undra varför han känner sig trött?? Hoppas på att få honom till läkaren som sagt så de får göra utredning. Inte trevligt när han somnar i soffan var och varannan kväll heller då han blir trött fort.

• Anonym (sömnbrist)

Anonym (Lissie) skrev 2008-11-27 15:25:55 följande:

Plockar upp tråden för jag är less och behöver en hel del tips. Sover i separata sovrum och det känns absolut inte bra. Försöker få honom till läkaren och dit gick han om en förkylning som kanske påverkar. Nu är han inte sjuk och snarkar så det skallrar i fönstret.Undra varför han känner sig trött?? Hoppas på att få honom till läkaren som sagt så de får göra utredning. Inte trevligt när han somnar i soffan var och varannan kväll heller då han blir trött fort.
    Förstår precis! Min man somnar oxå i soffan varje kväll. O hade vi haft ett rum till så hade vi oxå sovit separat! Soffan är välanvänd, men inte så bekväm...
Svar på tråden Min man snarkar så infernaliskt!