DEt finns olika stadier i AML och ja tvär e ALL bättre att få än AML. Men chanserna är mycket goda.
Behandlingen är jätte tuff.
Vi har inte så många som inte klarar en Leukemi i barna år första gången dom blir sjuka utan det e recediv som är jobbigare.
MEn som sagt Dom flesta barnen klarar sig.
Om pappan har fått av läkaren att prognosen är god så är den det.
En barn onkolog skulle inte ljuga.
Men det e trots det en cancer form och mna ska aldrig underskatta riskerna med det.
En sak som är mycket viktig är att man pratar öppet om sjukdomen mellan sig i släkten och att man inte läser för mycket på hemsidor föräldrar till barn ha, 95% av dom sidorna har skrivits när hoppet e ute och ofta avlider barnen.
Så dom osm klarar sig har ofta ingen hemsida utan där käpar för'ldrarna i det tysta.
Du kan stödja barncancer genom att gpå inte på deras hemsida och även läsa om sjukdommarna
Anonym (Vännen) skrev 2008-11-27 21:22:24 följande:
Nu vet vi lite mera. Han har tydligen AML om min man hörde rätt. Det var en aggresiv variant men god prognos, sa pappan. Tydligen skulle han få en mycket intensiv behandling nu och 8 månader framöver. Fast det lilla jag läst om detta gör mig inte så optimistisk. Skulle uppskatta lite mer information!!