Inlägg från: lillaMallan857 |Visa alla inlägg
  • lillaMallan857

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Enligt min svärmor så får inte Wilmer äta äggvita eller sådant med bakpulver i... nån som hört det förut? Jag har hört att man inte ska ge för mycket ägg men att någon gång ibland går bra, och inget specifikt om just äggvita/gula..

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • lillaMallan857

Hehe.. ja, min svärmor har verkligen sina idéer.. Jag frågade henne varför han inte får äta äggvita men det visste hon inte, äggula däremot kan man ge.. hmm.. Men hon hade ju barn för över 30 år sedan och bara ett så man kan väl inte säga att hennes information är jättefärsk...

• lillaMallan857

Wilmer sover oftast ett pass per dag, 1½-2 timmar runt 11-13 tiden ungefär.. men om det om bara skulle bli typ 45 min-1 timme så brukar han behöva sova en halvtimme på eftermiddagen åxå för att orka med kvällen.

Carina: Jo, det är mycket expertråd från min svärmor åxå, men jag tar det alltid med en nypa salt. Men hon gör det bara för att hon är så väldigt angelägen om Wilmer och att han ska må bra. Jag brukar låta henne hållas när vi är där.. exempelvis bullar hon upp med kuddar runt Wilmer när han sitter på en filt och leker trots att han nästan aldrig ramlar, och om han ramlar så kan han ta emot sig själv numera. Nåja, hon är gullig, men ibland blir det ju lite mycket..
    Vi brukar ge ljust bröd till Wilmer, brukar skära i ganska små bitar, han gillar nämligen att knö in så mycket som möjligt i munnen samtidigt och det känns ju lite läskigt.. Han tycker åxå att det är fantastiskt roligt att slänga ner mat till Silla.. Han har fått räkost nu och det verkar han gilla! Annars kör vi mycket med leverpastej...

Nej, nu ska jag plugga koreografi inför ikväll! weehooo!

• lillaMallan857

Emelie: Ja, jag saknade dig men det är ingen fara, det blir fler gånger, det ska jag se till! Jobba inte hjäl dig nu, ta det lugnt och varva ner och pussa bebis när du är hemma! Zoran kan städa och laga mat!

Carina: Hon kommer säkert att sova längre pass på dagarna snart.. Om du går ut en promenad, sover hon i vagnen då? Kanske hon sover längre då..? Fast jag vet hur det är, det är så sköööönt när han sover för då får man lite tid att koppla av och chilla i soffan..

Nu är nästan allt packat, strax drar jag och lilleman upp till mina föräldrar! Örs jobbar idag så han kommer upp imorgon! Det ska bli så roligt att träffa syrran och hennes familj, dom kommer ner från Falun idag!

God Jul på er alla mammor, pappor och bebbar! 

• lillaMallan857

Grattis Lotta på födelsedagen och även ni andra som fyllt år i dagarna!

Va skönt att höra att Alexander mår bättre! Snart är han hemma ocg busar på som vanligt ska ni se!

Känner mycket väl igen det med svärmor, Carina.. det ska alltid letas efter orsaker så fort det bara gnälls lite grann.. det är väl inte så konstigt om bebis blir stressad av att det är jättemycket folk, eller att bara vara på dåligt humör.

Våran jul har varit kanon! Vi sov ju borta för första gången tisdag-onsdag och det gick ganska bra.. W vaknade några gånger och var lite orolig men det räckte oftast med att jag visade mig och gav honom snutten för att han skulle somna om.. sen blev det ju välling ett par gånger men så är det ju här hemma åxå..
    Det var en hel del folk på julafton och även igår och alla ville så klart prata och gosa med Wilmer så emellanåt blev det lite för mycket så vi fick gå undan till ett tyst rum och bara mysa vi två ibland så han fick ta igen sig. Men han tyckte att det var väldigt roligt att titta på syrrans barn, 3 och 5 år som sprang runt och lekte. Men i det stora hela har han skött sig mycket bra!

Imorgon bär det av upp till mina päron igen för den årliga kalkonmiddagen!

• lillaMallan857

Lena: Va skönt att Freya är bättre! Inte roligt att åka till akuten och riskera vks istället..

Hanna: Jösses va mycke julklappar Molly fått!! Vart ska ni få plats med alla gosedjur??? Wilmer fick inte så mycke leksaker, tycker att det kändes skönt. Han fick badlakan, skedar och lite sånt som man kan använda.. även några leksaker men.. Hans kusiner däremot fick heeeelt sjukt mycket leksaker!! Fattar inte hur dom skulle få in allt i bilen på vägen hem..

• lillaMallan857

Micaela: Va skönt att allt gått så bra! Vi har varit så oroliga! Det är säkert ett spännande yrke att arbeta som barnsjuksköterska men som Maria säger så är det nog svårt att inte bli känslomässigt involverad.. Jag har ju en kompis som precis är klar barnsjuksköterska, hon jobbade först som vanlig sjuksköterska och jag kommer ihåg att hon i början var periodvis ganska deppig och hade svårt att släppa jobbet men nu verkar det gå bättre med det..

Wilmer tar sig fram mer och mer nu, han ser för rolig ut när han studsar fram på rumpan, det går riktigt fort nu! Måste filma detta och lägga ut på bloggen snart, så att ni kan se hur han gör! Funderar på att ta bort gåstolen snart så han kanske själv vill resa sig..

• lillaMallan857

Lotta: Herrejösses, klockan tolv var inte illa!! Du måste känns dig grymt utsövd!

Camilla: Skönt med semester och lite värme! Hade ju inte varit så tokigt i detta gråväder..

Jag fick verkligen ett bryt igår.. det är bara en månad kvar tills jag börjar jobba.. det känns jättejobbigt och tungt.. jag vet inte hur jag ska överleva på dagarna utan Wilmer.. jag satt och lipade hur länge som hellst igår bara jag tänkte på det.. måste komma på nåt sätt att ta vara på denna sista månaden så att den går så långsamt som möjligt.

• lillaMallan857

Mmm.. Örs sa igår när jag var så ledsen att vi väl får ta nästa barn snart så jag får vara hemma igen!

Nu finns det en liten film på bloggen när Wilmer studsar fram!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV