Vilda bebisarna jollrar vidare IV
Carina: Eller hur! Jag tyckte att teletubbies var helt iq-befriat och det skulle ju mina barn aldrig titta på.. haha... nu är jag bästis med dom!
Carina: Eller hur! Jag tyckte att teletubbies var helt iq-befriat och det skulle ju mina barn aldrig titta på.. haha... nu är jag bästis med dom!
Lotta: Ja, det låter ju som ganska lite sömn, men är han glad och nöjd så är det väl så det ska vara!  

Var det inte Edvin som slutade sova på dagen ganska tidigt?? Vissa barn gör väl så.. men jag förstår att det är krävande. Wilmer sover cirka en och en halv timme runt lunch och ibland en halvtimme på eftermiddagen. Det är så skönt när han sover så man får ladda batterierna lite, ta det lite piano och dricka en kopp kaffe i lugn och ro..  ![]()
Här skulle det gås upp klockan 5 imorse.. phua! Men Wili har sovit bättre inatt än på länge så man ska väl inte klaga!  

Åker nog en sväng på allum innan vi kommer till er Linda!  
  Ska bli jätteroligt att träffas idag, så roligt att så många kommer!
Maria: Jättefina bodysar! Tar nog en sväng förbi Lindex på allum och kollar om dom kommit in där.. Storlek 80 börjar bli lite för kort här.. Kanske inte finns så många bodysar i 86, men ska kolla iaf, det är så bra när det är kallt att det inte blir nån glipa. 
Linnea: Va bra att det verkar lösa sig med förskola! Låter ju helt kanon med eng/svensk förskola när ni har engelsktalande släktingar!  
  Kan ju vara värt en omväg!
Tack för igår! Det var jätteroligt att träffa så många av er igen!  
  Och tack Linda som ställde upp på att få sitt hem invarderat av oss!  

Hittade några fina nya bodysar på Lindex igår, köpte dessa tre:
www.lindex.com/Products/ImageZoom.aspx&color=1447627&file=ProductImages/S0000006113989_F_W40_090107160917.jpg
www.lindex.com/Products/ImageZoom.aspx&color=1108608&file=ProductImages/S0000006114144_F_W40_090107092218.jpg
www.lindex.com/Products/ImageZoom.aspx&color=465924&file=ProductImages/S0000006114292_F_W40_090108111430.jpg
Såg att dom faktiskt fanns ända upp till storlek 92, men jag köpte 86!  ![]()
Fy va trist med magsjuka... Håller tummarna att det ger med sig snart och att Flippisen slipper vara sjuk på lääänge sen..
Maria: Jättefina tårtor!! Imponerad!  
  Jag tror att jag ska köpa en tårta när Wilmer fyller år, jag jobbar ju då så jag kommer inte hinna stå å pilla med det. Hade gärna gjort det men.. jaja, ett annat år!  

Ja, jag har lagt ut lite bilder på min blogg från fikan i fredags! Det är ju lite svårt att få med alla, men jag fick med några av bebbarna iaf! Funderade på att ha fika här hemma hos oss nästa vecka, har Silla hemma nu två veckor medans svärmor och italienaren är på kanarieöarna så då känns det bäst att vara här så hon slipper vara ensam så länge. Plus att jag vill passa på att träffa er nu innan jag börjar worka igen..
Nu ska vi trotsa vädret och gå ut en promenad!
Vi kanske kan ta en fika här hos oss i Kortedala på onsdag eller fredag då? Jag skriver upp i fikatråden, så får vi se hur många som kan!  

Angående nätter och packning är det jag som har gjort det mesta. Örs jobbar ju och behöver sova så jag tar alltid nätterna. Sen vaknar han aldrig utan sover sig igenom allt så det känns så onödigt att jag ska vakna och väcka honom för att han ska gå upp.. När Wilmer vaknar på natten så tar det tio minuter att ge honom välling och han somnar alltid om direkt. Hade det varit långa vakenperioder så hade jag jagat upp Örs däremot. Han brukar gå upp med Wilmer på helgerna och även om jag har svårt att sova då så är det ändå skönt att få ligga kvar och päsa lite..  

Det är alltid jag som packar till Wilmer om vi ska någonstans. Men å andra sidan så tar Örs största ansvaret för Silla med promenader, mat osv.. det går ju inte att jämföra men det är ju alltid nåt. Sen är det ju Örs som betalar det mesta nu så jag klagar inte.. om jag bad honom skulle han göra det jag bad det vet jag.
Nu ska vi leka här... tjoooo
Fy vilket trist väder det är idag... vi är så uttråkade här hemma alla tre.. vissa dagar ser jag fram emot att börja jobba igen! Pratade med Linda på jobbet precis och det känns bra.
Vad gör ni allihopa en dag som denna?
Hoppas att ni mår bättre, Linda! Krya på er!
Emelie: Kommer du på torsdag och tränar lite bodystep med mig?  ![]()
Hihi.. ja, Wilmer verkligen älskar Silla och hon har nog fattat att han är lite rolig trots allt! Wilmer tar en av Sillas leksaker och försöker ge den till Silla och när hon tar den så skrattar han! Det roligaste är att hålla kvar leksaken så att det blir en liten dragkamp!  

Micaela: Jösses, så han har tagit några steg!!  
  Va förvånad du måste ha blivit, han kryper väl inte ännu?
Carina: Kryper Elly eller rör sig runt på nåt vis? Wilmer var väldigt gnällig och uttråkad innan han lärde sig att hasa sig fram. Nu är han mer nöjd här hemma och han skuttar efter mig runt i lägenheten, men visst har han dagar då inget är roligt och det är mestadels gnäll hela tiden. Hoppas att Elly blir lite nöjdare snart, inte kul när det är så där. Vad annars tycker hon är roligt? Gillar hon att vara med andra barn typ öf och våra fikor?
Nu ska jag lägga mig och läsa lite.. Så skönt att läsa en stund innan jag somnar, somnar så gott då.  
  Kan ju vara ett tips om man inte kan somna!