Inlägg från: fru Elle |Visa alla inlägg
  • fru Elle

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Jenny; Ibland har man verkligen beslutsångest, tur att du hann dit i tid. Jag hatar när jag blir sen och måste stressa.

• fru Elle

Härligt med nätter då de sover bra!

Maria; Fina bodysar, men just nu behöver jag inte köpa en enda.

Var ju hos läkaren igår med Molly, allt såg bra ut och hon hade en sänka på under åtta. Så hon fick den sista medicinen igår. Febern försvann samma dag vi började med pencilin.

• fru Elle

Linnea; Typiskt att det var fullt på de förskolor och dagmammor ni var intresserade av, hoppas någon av de två som nu är aktuella känns bra.

Ringde i veckan och kollade hur vi ligger till, det är över ett års kötid till den förskolan vi helst vill ha så den kommer det troligtvis inte bli ;-(. Hon sa att det är färre som har flyttat och bytt förskola under hösten/vintern. Så det verkar som det är många som bor kvar i sina lägenheter inne i stan. Verkar som det verkar rätt tufft att få en plats i förskolorna i Vasastan under våren. Men hon sa att vi har en bra köplats för att få en plats till augusti. Hur det ser ut i Linné/Haga har jag ingen aning om för hon som är köansvarig har semester till 19 januari.

• fru Elle

Tack för idag tjejer, det var trevligt. Framför allt tack till dig Linda för att vi fick komma hem till er. Men jag var helt slut när jag kom hem, var länge sen vi var med om så mycket "stoj" på en gång. Men det får vi vänja oss vid, hoppas vi ses snart igen !

• fru Elle

Nej vad tråkigt att Filippa är sjuk, jobbigt när de inte får behålla något. När Molly var dålig och spydde upp allt så sa de på sjukvårdsupplysningen att jag skulle ge henne vätskeersättning och utspädd välling.

• fru Elle

Jag tycker att sambon och jag delar ganska lika på ansvaret. Nu sover hon ju bra så det är sällan vi behöver gå upp mitt i natten. Är vi lediga båda två så brukar vi gå upp varannan morgon och då får den andra sovmorgon. När A jobbar så brukar han göra välling och bära in Molly (om hon är vaken) till mig så hon får välling i sängen. Det har mest varit jag som har packat sakerna till Molly om vi ska iväg någonstans, men de senaste gångerna har A gjort det. Men har märkt att det är bäst om det är en person som gör det, ska vi båda packa så brukar vi glömma något.

Maria; Fina tårtor, rolig idé att ge födelsedagsbarnet en egen tårta.

Molly har med blivit lite förkyld ;-(, hon som precis hade blivit frisk.

• fru Elle

Molly fick lite feber igår igen , men det är inte som förra gången. Igår blev hon även snorig och fick hosta. Så hon har väl åkt på någon förkylning. Vi stannar inne idag så det blir ingen fika för oss idag.

• fru Elle

Linda; Vad tråkigt att ni åkte på VKS, hoppas ni snart blir bättre. Vad hemsk det är när de små inte får behålla något som hon fick i sig.

Vi har inte gjort så mycket idag, passar på att tvätta lite, har läst lite för Molly, surfat lite.

• fru Elle

Jenny; Hoppas att det är tänder så att hon inte håller på att bli sjuk. Är ju inte säkert att hon hade feber tidigare, den kan ju komma ganska fort. Men jag har också varit med om att känna likadant, att man känner sig ouppmärksam och lite taskig att man har missat.

Vägde Molly på vågen hemma idag, hon väger 8,9 kg med blöja.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV