Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Vi övade också igår:) Jag har ju dresserat F att somna själv i spjälsängen (då har någon av oss legat i stora sängen i samma rum tills hon somnat) och det har gått jättebra...så igår testade vi att Emma (min kompis/Fs gudmor) tog läggningen och det gick galant! F däckade vid 20 och vaknade strax innan 08 imorse:)
    För bara ett par månader sedan kändes det som att jag höll på att dö av trötthet, fick aldrig sova kändes det som. Nu har jag glömt hur det kändes - SÅ fort går det:)

• Lilla Ego

ÅÅå, vad skönt med Thailand i vår! Då kommer du att få en såndär fin solbränna också inför sommaren:) Vart i Thailand ska ni?

Mica: Det började med att hon råkade få välling mitt i natten en gång i december...hon fixar inte det utan blir liksom klarvaken så hon får inte det längre. Anyways, jag var skittrött så jag satte henne i spjälsängen och somnade om på gästsängen..när jag vaknade hade hon somnat där:) Jag ignorerar henne när hon ställer sig upp, jag ligger i sängen bredvid och låtsas sova..då ledsnar hon till slut och lägger sig ner och somnar själv. Hon leker ofta ett tag, sjunger och gnäller kanske lite...men oftast somnar hon inom 15-20 min.

• Lilla Ego

Alex: Känner så väl igen namnet Kamala Beach..känner någon som vart där. Tyvärr inte jag;) Irriterar mig att jag inte kommer på det! Ser iaf jättefint ut! Inte alls avis, nejrå.
    Ev kommer vi ner imorgon, är så less på att sitta härinne, snart två veckor sen jag träffade folk...beror lite på hur pass förkyld jag är.

Mica: Fyyy, så läskigt! Förstår verkligen att du fick panik! Skönt iaf att det inte var ngn fara, det brukar ju vara rejält tilltagna marginaler när det handlar om såhär små barn. Men ändå..
    Du är inte dum, du är en jättebra mamma och person. Alla gör misstag, vi är bara människor..du är så trött så att du ser i kors, då är det inte så konstigt att det blir lite galet.

Jenny: Najst med större lägenhet! Kolla om du inte kan byta tvättmaskiner mellan lägenheterna, din nuvarande torde ju vara snäppet vassare än den andra? :)

• Lilla Ego

Carina: Ja, det har faktiskt fungerat jättebra med sömnen nu den senaste tiden. Peppar peppar...målet är ju att kunna lägga henne i sängen, säga gonatt och gå ut och så somnar hon tryggt och fint alldeles själv:) Siktar man mot stjärnorna kanske man kommer till månen...

• Lilla Ego

Cykelstol kanske vore något..jag fick en av en kollega när jag var gravid. Undrar vart tusan jag stoppat undan den? Hmmm, hade helt förträngt den!

Lotta: När du ändå är igång och städar kan du väl ta en vända hos oss med? Filippa kom krypande med en dammråtta i mungipan häromdagen. *skäms lite*

• Lilla Ego

Kajsa: Tycker inte att det verkar så konstigt att ge välling vid 06...jag har som (nuvarande) princip att inte ge henne mat förrän 10h efter kvällsvällingen. DÄremot förväntar jag mig inte att hon somnar om när hon får vällingen på morgonen, det har väl änt men det är ytterst ovanligt..om hon vaknar för tidigt, exempelvis vid 05 och hon somnat först vid 22 - då ger jag henne ingen mat utan försöker söva om. Jag tycker det låter som att det gick ganska bra för att vara första natten utan mat! :)

• Lilla Ego

Plommondryck ska det väl finnas till småbarn? Från semper? Annars från hälskosthyllan. Lactulos är VÄLDIGT effektivt men man kan bli gasig och körig i magen (tog det när jag var gravid;)

• Lilla Ego

Alice: Lite röd saft kan hjälpa till att lösa upp slemmet, fick tipset från sjukvårdsrådg (sockervatten funkar också, det är sockret som löser slemmet)

Heja Filippa! Idag har hon för första gången ätit en hel portion av något annat än sin älskade 6-månpuré! Jag köpte fisk och gjorde lite egna fiskpinnar som vi åt med makaroner..hon slukade först makaronerna och sedan fiskbiten! Jag bara gapade...TÄNK om det släpper nu?! Vågar knappt hoppas;)

• Lilla Ego

Hanna: Det står att man ska undvika honung det första året så det torde väl vara ok nu tycker man...har dock inte gett F det än, har inte haft anledning.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV