• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • fru Elle

Linda; Det var ingen dålig höjning det. Jag surfar med på Hemnet, man får ju hålla utkik ifall drömhuset dyker upp. Tur att ni inte ville ha det lika mycket.

• Anel85

Vilka söta tomtenissar, Jenny!
    Åh jätte söta bilder på Annie!

Men guu vilka fräcka människor som snor så. Som sagt, det ska ju gå till välbehövade! Du gjorde bra som ringde polisen. Det är dumt att gå fram själv, speciellt när man har barn med sig. Man vet ju aldrig vad folk kan göra mot en nu för tiden. *ryser*

Jag har inte julpyntat alls...Funderar på att göra lite idag. Får se om trollet tillåter mig till det eller om det blir gnälligt! Freya är sååå jobbigt just nu. Det ska klängas, bäras, och klättras. Jag får knappt gå 1 meter ifrån henne utan att hon gapar och skriker efter mig. *suck*
    Har hållt på i snart 2 månader. Fy fan va drygt det är. Det är lite bättre men inte mkt. Nej det får ge med sig nu tycker jag!

Oj, ja jobbigt om ni hade budat på samma hus! =)

Freya ♥ 16 Mars
  • Erics mamma

Igår tog vi lite kort som var tänka som julkort i år. Har lagt upp det som vi skall ha i mitt galleri för er som är intresserade.

Linda, det är ju smart att tänka sig för innan man köper nytt, så att det räcker till så att säga.

• fru Elle

Ann-Sofie; Tror det blir ett uppskattat julkort, fint med öppenspisen i bakgrunden.

Hittade ju inget färdigt julkort som jag ville ha, så min syster hjälpte mig att göra ett i photoshop. Sen framkallade jag det som ett vanligt kort. Ville inte att det skulle kosta så mycket heller då vi tänkte skicka julkort till många i år.

• Lilla Ego

Vi har barnstolspanik inför resan upp över jul..ringde o pratade med babyproffsen och de hade bara babyskydd kvar nu. Filippa hatade ju verkligen att sitta i babyskyddet när vi bytte, då var hon 4mån men nu när vi åkte med Alexandra häromveckan gick det helt plötsligt hur bra som helst. Törs vi hyra babyskydd tror ni? Hon ska åka ungefär 40 mil i det totalt på en vecka.

• lillaMallan857

Jasså, det är fler som surfar på Hemnet idag! Tycker att priserna är ganska bra nu, kanske vore bra att passa på nu innan dom stiger igen.. ett likadant radhus i samma område som vi tittade på för några månader sen har gått ner typ 300.000 kr!! Och det finns fyra likadana till salu i samma område.. vill ha!!! hemnet.se/beskrivning/hemnet/304412

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Erics mamma

Ja det kostar ju lite mer att göra julkort men vi har aldrig gjort det innan så 5kr/kort får vara ok i år tycker vi, skall ha 30st totalt och då ingår kuverten i priset.

Linda, vad kostar babyskyddet att hyra? Du kanske kan låna från någon här på forumet istället. Vi har ett "gammalt" babyskydd från Akta som Eric hade fram till en månad sedan. Han var då 73cm lång vilket fungerade precis.

• gersime

Mica: Hoppas han snart mår bättre!

Jenny: Har 7 platser så vill du med får vi plats utan problem

Linda: Annie vill helst sitta i babyskyddet eftersom hon alltid sover, har en Brio Zento ifall ni vill låna den över jul?

Ska ni beställa almenackor? Vart gör ni det? tänlte beställa från önskefoto men fick precis hlra att det var riktig skitkvalite

• primusbarn
    Ann-Sofie: Jättefint kort! Ser ut som han väntar på tomten

Linda: Knepig sits (Börjar bli en fullfjädrad ordvitsare nu )
    Ska ni flyga upp och använda stolen där sen? Vi köpte helt enkelt en till stol som vi har hos mina föräldrar, så vi slipper släpa med stolar varje år. Man kommer att behöva den i många år.

Linnea: Aha! Då ska jag fundera på det. Ska fråga Edvin också. det blir ju lite meckigt med att flytta två stolar, men jag ska tänka på saken.

Jag blir bara ledsen när jag tittar på hemnet, för jag inser att vi inte kan flytta.
    Jag vill inte flytta från Mölndal för jag vågar helt enkelt inte riskera ett annat dagis. Edvin går ju på en resursavdelning och jag tror han skulle bli superstressad på en avdelning med 18-20 barn och lite personal.
    Vi vill inte köpa hus för vi skulle inte orka med att ta hand om både stuga och hus. Då återstår bostadsrätter och även om man hittar hyfsat billiga så är månadsavgifterna vansinnigt höga, så man skulle behöva betala 10-12000 i månaden. Och det går inte! Nu betalar vi ca 7000 för månadsavgift + lån på både lägenhet och stuga, har inte råd med så mycket mer just nu, men det går ju inte att hitta.
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV